תושבת האזור ?תובעת את שכניה בסכום של 250 אלף שקל בטענה שגרמו לה לאלרגיה חמורה בכל הגוף, והכול בגלל גדר חיה מסוג ברוש לימוני ששתלו בחצר.
תובעת את הגרוש: מחזיר את הכלב באיחור תובעים את השכן: "הוא שר ומפריע לישון" מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום נטען כי התובעת, הנמצאת בחודש הרביעי להיריונה, החלה לסבול לפני שלושה חודשים מכאבי ראש חזקים, גירוד בעיניים, סחרחורות, יובש סביב הפה והתעטשויות.
היא הגיעה לבדיקות רפואיות שבהן לא גילו את מקור התסמינים. אחרי שבמשך עשרה ימים המשיכו התסמינים והתובעת גילתה בינתיים שהיא נמצאת בתחילת ההיריון, ניגשה שוב לרופא המשפחה וזה אמר לה כי כנראה מדובר בתסמיני אלרגיה וצריך למצוא את הגורם לכך.
מאחר שהתובעת לא הכניסה שום חיה לביתה או כל גורם אחר היא הייתה משוכנעת כי מדובר בתסמיני היריון, אבל לאחר בירור נוסף עם רופא הנשים הוסבר לה כי אין כל קשר להיריון וכי מדובר באלרגיה. היא הופנתה לרופא מומחה בתחום, ובעקבות 'טסטים' שנערכו לה התברר כי היא אלרגית לעצי ברוש וזית. כשסיפרה לבעלה על כך הוא נזכר שבסמוך להתחלת הופעת הסימנים שתלו השכנים שגרים בצמוד גדר חיה.
על פי כתב התביעה, בעלה של התובעת ניגש אל השכנים, שאל לסוג הצמח שנשתל ונענה כי מדובר בברוש לימוני. הוא עדכן את שכניו באלרגיה של אשתו ובתסמינים הקשים, אולם השכנים טענו לדבריו כי השקיעו בגדר כסף רב ואינם מוכנים להסיר אותה. התובעת עצמה הציגה בפני הנתבעים את המסמכים הרפואיים, אך אלו טענו כי לא בטוח שמקור האלרגיה הוא אכן הברוש הלימוני שלהם, למרות תוצאות הבדיקות.
בא כוחה של התובעת טוען בכתב התביעה כי הגדר החיה מהווה סכנה לשלום האם והתינוק, ומאחר שהתובעת אינה יכולה להיעזר בתרופות אנטי אלרגניות העלולות להזיק לעובר היא מתענה וסובלת מזה מספר חודשים. כמו כן החולשה והסחרחורות יכולים לגרום לה לנפילות, כפי שכמעט קרה מספר פעמים, והיא נאלצת להסתגר בבית וכמעט אינה יוצאת החוצה.
על פי כתב התביעה, למרות ההנחיות הברורות של מרכז השלטון המקומי בנוגע לצמחים אלרגניים, אי אפשר לאכוף את הנגע על ידי הרשות המקומית מאחר שעדיין לא אושר החוק, אולם ישנה פגיעה בבריאותה של האישה, ולכן בית המשפט מתבקש לתת הנחיה מיידית להסיר את הגדר החיה המזיקה ולפצות את האישה על הסבל שנגרם לה.
הנתבעים מסרו השבוע בתגובה: "השקענו אלפי שקלים בעיצוב הגדר החיה ואנחנו לא מוכנים לעקור אותה מן השורש בגלל אלרגיה. חייבים להיות תחליפים אחרים. הכי פשוט שנעקור, ואת זה אנחנו לא מוכנים לעשות, עם כל הכבוד לשכנה. את העניין נברר בבית המשפט".