כ- 88 אחוז מהנשים אשר ילדו בלידה ראשונה בניתוח קיסרי הצליחו ללדת בלידה שנייה טבעית ללא צורך בניתוח. מדובר ב-88 אחוזי הצלחה, מתוך 62 אחוז מהנשים אחרי ניתוח קיסרי שניסו ללדת בלידה טבעית. אלה הנתונים, אותם העביר השבוע מנהל האגף לאם וליילוד פרופ' בן עמי, המתייחסים ללידות במהלך שנת 2012 במרכז הרפואי פוריה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"אנחנו מעודדים גם נשים אחרי לידה ראשונה בניתוח קיסרי לנסות ללדת בלידה טבעית", אמר פרופ' בן עמי, "במידה ומבצעים שני ניתוחים קיסריים המשמעות היא שהלידה השלישית והבאות אחריה יהיו בהכרח בניתוח קיסרי, מה שמכניס את היולדת לקבוצת סיכון, עם עלייה בחשש לסיבוכים הקשורים בניתוח כמו זיהום או דימום.
"לכן, השאיפה שלנו היא לנסות ולמנוע ניתוח. מעבר לכך, עבור היולדת, תהליך ההתאוששות אחרי לידה טבעית והחזרה לתפקוד מלא, קצר וקל יותר מתהליך ההתאוששות אחרי ניתוח קיסרי שיכול להימשך גם חודש ימים" .
ד"ר יורי פרליץ, מנהל היחידה להריון בסיכון: "אנחנו בוחרים בצורה נכונה את הנשים שיתאימו לתהליך כזה של ניסיון ללדת בלידה טבעית אחרי לידה ראשונה שהיתה בניתוח קיסרי. זה תהליך מורכב, בחירת היולדת תלויה בגורמים עובריים כמו גודל העובר או שבוע ההיריון. גורמים אימהיים כמו השמנת יתר או האם היתה לידה קודמת טבעית. ושיקולים לגבי הסיבות שיצרו את הנחיצות של ניתוח קיסרי ראשון".
מבית חולים פוריה נמסר כי נתוני המרכז גבוהים משמעותית מהממוצע הארצי (2011) העומד על 72 אחוז אחוזי הצלחה, מתוך 65 אחוז מהיולדות אשר רצו בלידה טבעית אחרי ניתוח קיסרי ראשון.