תושבת מושב נהלל שבעמק יזרעאל, דינה בלסקי, קיבלה לביתה בחודש פברואר דו"ח חניה על סך 250 שקל, בטענה שחנתה במקום אסור לחניה בעיר ירושלים. בלסקי ביררה את פרטי הדו"ח והיכן הייתה באותו יום והבינה שנפלה טעות.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
היא שלחה מכתב לעיריית ירושלים בו טענה כי באותו היום לא הייתה בירושלים אלא בהשתלמות בעיר שלומי. כהוכחה צירפה תצהירים של שתי חברות שהיו איתה וביקשה לבטל את הדו"ח.
על פי פרוטוקול הדיון שנערך בבית משפט לעניינים מקומיים בירושלים דחתה העירייה את בקשתה של בלסקי לבטל את הדו"ח. "מבירור הערות הפקח עולה כי הרכב חנה בתחום תמרור המורה על חניה אסורה", טענה העירייה. בעקבות ההחלטה לדחות את בקשתה החליטה בלסקי להישפט.
בלסקי ועורכת דינה עידית ריכרט טענו בבית המשפט כי ניסו להשיג טלפונית אינספור פעמים את העירייה, ולבסוף לא הייתה להן ברירה אלא להגיע מנהלל עד עיר הבירה רק כדי לגלות שנפלה טעות בהקלדת מספר הרכב ובמקום '26' נרשם '28' ושהרכב לא היה זהה בכל פרמטר שהוא לזה של בלסקי.
לאחר הצגת דברי בלסקי באמצעות עו"ד רייכרט, כפי שצוין בפרוטוקול, הודתה העירייה בכך שנפלה טעות ברישום הרכב. בהחלטת בית המשפט נפסק כי ישולם לבלסקי סכום של 2,500 שקל בעבור הוצאות עורך דין ושכר טרחה.
"מדובר בעניין עקרוני, זה הרבה מעבר לכסף של הדו"ח, שהרי רק עלויות הנסיעה לירושלים להישפט עולות על סכום הדו"ח", אמרה עו"ד רייכרט, "יכולנו לחסוך את הנסיעה ולפתור הכל מרחוק אם רק היו מתייחסים אלינו כראוי. בעיניי זה חשוב כי אנשים לא תמיד בוחרים להילחם מסיבות שונות ואז הם פשוט משלמים קנסות לחינם".
עיריית ירושלים בתגובה: "עקב טעות קולמוס במס' הרכב, הדו"ח נשלח לגב' בלסקי, לאור צירוף המסמכים בבקשה להישפט חזר בו מכתב האישום התובע העירוני. אנו מתנצלים על הטעות והפונה פוצתה בשל כך".