מובטל מנצרת עילית, שסיפורו ריגש רבים, אחרי שקבלן שלא מכיר אותו סייע לו ושילם חובותיו במכולת, התחיל השבוע גם לעבוד אחרי שהקבלן הנדיב סידר לו עבודה, ואפילו קיבל משכורת ראשונה למפרע.
נערה טבריינית אלופת עולם בג'יו־ג'יטסו ברזילאי מובטל נדהם: קבלן מחיפה שילם חובותיו במכולת
השבוע פורסמה ב- mynet כתבה על תושב נצרת עילית שביקש לקנות בהקפה, אך בעל המכולת סירב מאחר שצבר חוב של כ־4,000 שקל. הדבר נודע לאיש עסקים מחיפה, והוא שילם לבעל המכולת את החוב, ללא ידיעתו, בתוספת 2,000 שקל.
מאז פרסום הכתבה, הוצפה מערכת האתר בעשרות טלפונים של מעסיקים שמוכנים להעסיק את האיש, נגר במקצועו. בין הפונים, מפעלים שונים ונגריות מכל האזור. "קראנו את סיפורו של האיש, התרגשנו מאוד ואנחנו מוכנים להעסיקו באופן מיידי בנגריה המשפחתית", כך למשל אמרה השבוע תושבת האזור.
ד' שקיבל השבוע טלפון ממערכת האתר עם רשימה של מקומות עבודה פוטנציאליים שהועברה אליו, לא ידע את נפשו מרוב מהתרגשות. "אני מופתע מעצם סגירת החוב ומהלב הרחב של האנשים. אני לא יודע איך להודות על פרסום העניין הזה, הצלתם את משפחתי החזרתם לי את הכבוד שלי", אמר בשיחה.
גם הקבלן ר', שכיסה את חובו של ד', הצליח לסדר הצעת עבודה. ר' שוחח עם מכר בעל חברה לייצור מוצרים מעץ, וכבעל החברה שמע את הסיפור המרגש הוא זימן אליו מיד את הנגר המובטל וקיבל אותו מיד לעבודה.
"זה נס משמים, יש לי מזל גדול שכל כך הרבה אנשים טובים נמצאים מסביבי. התחלתי לעבוד ויש לי למה לקום בבוקר. כל הבית השתנה עכשיו, לאשתי חזר החיוך ואפילו הילדים שלי שמחים יותר כי אין עצבות בבית. כל מה שחיפשתי זה לעבוד. אני איש מקצוע ולא מחפש לקבל דבר בחינם. תודה לאל שאני עובד שוב ומתפרנס", אמר ד' בהתרגשות.
בעל החברה, שהבין את מצבו של ד', החליט לתת לו כבר לאחר יום העבודה הראשון משכורת ראשונה למפרע, כדי שיוכל להסתדר במהלך החודש,. "אני עדיין לא קולט שזה אמיתי, זה כמו חלום. עברתי מסיוט לחלום מתוק. אני מקווה במהרה להחזיר את החובות שלי ולחזור לשגרה, עכשיו השמים הם הגבול", הוסיף.
המעסיק החדש של ד' אמר השבוע כי הוא זכה בבעל מקצוע רציני. "מיד כששמעתי את הסיפור אמרתי שאני חייב לסייע. לא חסרים לי עובדים אבל עוד תוספת לא תפריע לאף אחד. אחרי שראיתי איך הוא עובד, הבנתי שיש לי פה עסק עם איש מקצוע בעל ניסיון, ולכבוד הוא לנו להעסיק אותו. העיקר שכולם מרוצים ומאושרים", אמר.