כשבוע לאחר שהכריזה על מועמדותה למועצת העיר צפת, שירה ג'רג'י עסוקה במענה לעשרות הפניות שקיבלה, בעקבות הכתבה שפורסמה ב- mynet בשבוע שעבר.
צפת: תושב הקים קבוצת פייסבוק נגד ההתחרדות חרדית מצפת רצה למועצת העיר ומקבלת איומים מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
ג'רג'י, שעברה לצפת רק לפני חודשים אחדים, החליטה להתמודד למועצת העיר, מתוך רצון לקדם את ענייניהן של נשות צפת, זאת למרות איומים שקיבלה בשבועות האחרונים, מאלמונים שהציעו לה לשקול את צעדיה ולחזור בה מכוונתה להתמודד, בטרם יהיה מאוחר מדי.
דף הפייסבוק של ג'רג'י שקק פעילות השבוע, ובמסגרתו נכתבו תגובות שחיזקו את ידיה, תמכו בה ואף הציעו עזרה. מנגד, היו אלה דווקא הנשים שהזהירו אותה מפני העתיד לבוא והתרו בפניה על כך שהיא מאבדת את צניעותה.
המערכת הפוליטית בצפת הגיבה למועמדותה בחשדנות ובביטול. איש ציבור מוכר אמר השבוע: "אף אחד לא מכיר אותה כאן, לא יודע מי היא. לדעתי, ההתמודדות הזאת היא לא יותר מבלון ניסוי שמופרח לאוויר. הרי לנשים מוכרות אין כאן סיכוי, אז מישהי שאינה מוכרת בכלל, זה חסר סיכוי על אחת כמה וכמה".
אחת התגובות החריפות יותר שייכות לחבר מועצת העיר מטעם ש"ס, הרב זאב שבבו: "נשים אינן בנות בחירה בש"ס, ומקומן בבית, עם הילדים. זה לא סתם שאין לנו ייצוג נשי בכנסת ובמועצות הערים, זו החלטה של מר"ן הרב עובדיה יוסף, שמאמין שצניעותה של האישה היא מעל הכול. היא טוענת שהיא רוצה לקדם את ענייני הנשים, — אפשר לחשוב שאנחנו כנציגי ש"ס לא דואגים לייצוג הנשים שלנו.
"היא הייתה עושה בחוכמה לו הייתה חוברת לאחד הנציגים שלנו ומנסה לקדם עניינים באמצעותו, ככה גם היו מתייחסים אליה יותר ברצינות. אני לא מאמין שרב היה מתיר לה דבר כזה. לכן אני עצמי מוכן לקחת אותה לרב עובדיה יוסף או לאריה דרעי והיא תוכל לשאול אותם, למרות שאין לי ספק מה תהיה תשובתם", סיכם הרב שבבו.
ראש עיריית צפת לשעבר זאב פרל דוחה את טענותיו של שבבו מכול וכול: "זה קשקוש אחד גדול. בזמני כיהנו שתי נשים במועצת העיר: אלישבע וזאנה ושרה אראל, וזה היה תענוג. נציגות נשית במועצת העיר חשובה לאין ערוך, בוודאי בצפת, ואני מאחל לשירה הצלחה רבה".
בעקבות הכתבה שפורסמה בשבוע שעבר קיבלה ג'רג'י פניות רבות מכלי תקשורת שונים. ג'רג'י: "בימים האחרונים אני פשוט מוצפת ומתראיינת כמעט כל יום. אני שמחה שמועמדותי מעוררת עניין כה גדול, ומודה לכל אלה שמחזקים אותי בדף הפייסבוק שלי, בטלפונים ובכל מקום. מנגד, אני גם שומעת ביקורת והתנשאות שאינן מפחידות אותי. מישהי כתבה בדף שלי 'כבודה של בת מלך פנימה' וחשבה כנראה שאבהל, אז זה לא קרה, ואני ממשיכה הלאה.
"באשר לרב שבבו", הוסיפה ג'רג'י, "אזכיר לו שהנשים בציבור החרדי יוצאות ברובן לעבודה כדי לפרנס את הבעלים שלומדים תורה. אז זה בסדר שנצא לעבוד, אבל זה לא בסדר שנרצה להיות פעילות ציבור? אישה שרוצה להישאר בבית מוזמנת לעשות כך. אני לא אעשה את זה ואני מציעה לרב שבבו, שמפחד כנראה מסדר חדש, שיבדוק את עצמו.
"מעבר לכך אני רוצה לומר שדרעי אינו הרב שלי ומעולם הוא לא היה, ולכן אין לי כל כוונה לשאול אותו מה לעשות. העובדה שאני אישה ספרדייה וחרדית אינה אומרת בהכרח שאני שייכת לש"ס – לתשומת לבו של הרב שבבו".