בית המשפט המחוזי בנצרת החליט ביום חמישי שעבר להפסיק את ההליכים המשפטיים נגד הצעיר מטבריה שנאשם ברצח אמו בדקירות סכין. הרכב שופטי בית המשפט, בראשות סגן הנשיא תאופיק כתילי והשופטים אסתר הלמן ודני צרפתי, הורה על אשפוזו של הנאשם וזאת לפי קביעת הפסיכיאטרית המחוזית.
טבריה: אביו של החשוד ברצח אמו שכר לו עו"ד מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
המקרה אירע בחג פורים האחרון כאשר הצעיר הגיע לבית הוריו, ועל פי כתב האישום שבוטל דקר את אמו, בשנות ה־50 לחייה, ונמלט מהזירה כשאחריו דולקת ניידת משטרה. פקד שי רונן, קצין הבילוש והחקירות רדף אחריו עד לחניון סמוך לאחד מחופי הכנרת. הצעיר נכנס למים, החל לשחות ונתפס.
על פרטיו המזהים של החשוד מוטל צו איסור פרסום לכל אורך התקופה. אביו אמר בריאיון ל- mynet באמצעות עורך דינו, אפי דמרי, כי הוא איבד את היקר לו מכול וכי החליט לסייע לבנו ולשכור לו עורך דין.
"הוא זקוק לזה", הסביר אז, "אני יודע שזו הייתה משאלתה של אשתי, שאני אדאג לו ואטפל בו. אני מרגיש שהיא מסתכלת מלמעלה ורוצה שיעזרו לילד". עוד הסביר האב כי אינו כועס על בנו, שכן ברור לו כי "היו לו בעיות אישיות קשות".
בזמנו עדכן סניגורו, עו"ד אפי דמרי: "מרשי נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. אני מתרשם כי מדובר בצעיר שאינו כשיר לעמוד לדין, ובכוונתי לטעון כך בבית המשפט".
השבוע נודע כי החלטת בית המשפט התקבלה לאור בקשת הפרקליטות להפסיק את ההליכים בעניינו של הנאשם ולאשפזו בהתאם לחוק, בהתאם לתנאים שקבעה הפסיכיאטרית המחוזית.
חוות דעת זו מצטרפת לשלוש חוות דעת קודמות שניתנו בעניינו. עו"ד דמרי מסר: "מדובר בהחלטה תקדימית ובוודאי לא שגרתית בנסיבות הקיימות. לבי יוצא אל משפחתה של המנוחה, שאיבדה את היקר לה מכל. כבר מראשית החקירה היה לי ברור שהנאשם אינו כשיר לעמוד למשפט, עקב מצבו".