פיצוי בסך חצי מיליון שקל ישולם לצעיר בן 18 מהצפון שסבל לפני עשר שנים במשך חודשים מהתעללות והותקף מינית בידי שלושה תלמידים בבית הספר שבו למד. המעשים הקשים, כך על פי התביעה שהגיש, התרחשו בשעות הלימודים ובשטח בית הספר, מתחת לאפם של צוות המורים וההנהלה. בסכום הפיצוי שנפסק לנער יישאו משרד החינוך ובית הספר.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
הפרשה המזעזעת התרחשה במשך שלושה חודשים, כאשר התלמיד הקורבן היה בכיתה ב' בלבד. מהתביעה שהגיש הצעיר עולה כי התלמידים המתעללים נהגו לתפוס אותו ולהפשיט אותו בכוח, תוך שהם מבצעים בו מין אוראלי. התלמידים המתעללים איימו על הקורבן שלא יעז לספר לאיש על האירועים, אך לטענתו הדבר היה ידוע לתלמידים רבים בבית הספר במשך חודשים ארוכים.
דבר המעשים הגיע לידיעת הנהלת בית הספר ולהורים רק לאחר שאחד התלמידים, שלא יכול היה לסבול את מה שקורה, סיפר על כך למורתו, וזו דיווחה להורים.
על פי התביעה, התלמידים התוקפים הודו במעשיהם בפני פסיכולוג ויועצת בית הספר, אך הנהלת בית הספר ומשרד החינוך לא טרחו להרחיק אותם מהמוסד החינוכי, והם המשיכו ללמוד לצדו של התלמיד — שהפך מקורבן לתקיפות מיניות למושא ללעג מצד התוקפים.
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט טענו פרקליטיו של התלמיד כי המצוקה הנפשית הקשה שאליה נקלע גרמה לו לחוסר שקט, לפחדים שונים, לקשיי נשימה וכן להתפרצויות זעם וצעקות.
"בית הספר ומשרד החינוך לא הבחינו במצוקה של התלמיד נוכח מעשי התקיפה כלפיו, חרף העובדה שאלה השתרעו על פני תקופה ממושכת יחסית", נטען בכתב התביעה, "לא דאגו להרחיק את התוקפים מהלימודים בבית הספר לאחר שנודע על מעשי התקיפה, ובכך הגדילו את המצוקה ואת הבושה של הקורבן ואת הפגיעה הנפשית בו".
כתב התביעה נמסר כדין למשרד החינוך ולבית הספר, אך אלו לא טרחו להגיש את תגובתם לבית המשפט. "לאחר שהתלמיד הגיש את תביעתו", ציינה השופטת בפסק הדין, "ועותק ממנה נמסר לבית הספר ולמשרד החינוך והם לא הגישו כתבי הגנה, אני מורה ומחייבת אותם, ביחד ולחוד, לשלם לתלמיד התובע סכום של 500 אלף שקל".
עוד חייב בית המשפט את משרד החינוך ואת בית הספר לשלם לתלמיד חלק משכר טרחת עורכי דינו, בסך 55 אלף שקל, וכן הוצאות משפט בסך 6,200 שקל, כך שהסכום שנפסק לו לבסוף עולה על 560 אלף שקלים בסך הכול.
ממשרד החינוך נמסר בתגובה : "כתב התביעה הומצא שלא כדין ומשרד החינוך קיבל את החומר מהתקשורת. בכוונת המשרד לפנות לביטול ההחלטה ולמתן תגובה לטענות התביעה".