כתב אישום הוגש השבוע נגד שני אחים מאזור הצפון הנאשמים כי ניסו לחטוף שלושה קטינים, ילדיו של מעסיקו לשעבר של אחד מהם, מסיבה לא ברורה. הם הואשמו בניסיון חטיפה לשם רצח או סחיטה, בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ובאיומים.
תביעה: החתולים של השכן גורמים אלרגיה לילד מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בנצרת, האירוע התרחש לפני כחודש, אז התקשר אחד הנאשמים לטלפון הנייד של מעסיקו לשעבר ואיים עליו במילים "דמך מותר" בכוונה להפחידו. סמוך לשעה 14:00 התקשר שוב הנאשם ואיים על המעסיק לשעבר.
על פי כתב האישום, אמר לו הנאשם: "מה הכי יקר לך בעולם? אני אחטוף לך את הילדים, אני אחתוך ואשחט לך את הילדים. אני יודע איפה הם נמצאים. תבוא לנצרת עילית, אני מחכה לך".
על פי כתב האישום, לנוכח האיומים, התקשר האב המבוהל לבן משפחתו שעובד כשוטר בתחנת נצרת עילית וביקש את סיועו. לטענת האב, השוטר הבטיח לו כי ייגש מיד לסייע בעניין, ואף התקשר בהמשך לתחנת המשטרה וביקש שישלחו ניידת למכון הכושר שבו שהו הילדים באותה העת. במקביל התקשר האב לילדיו ודרש מהם שלא יצאו בשום פנים ואופן מחדר הכושר.
בכתב האישום נטען כי הנאשמים הגיעו, יחד עם שני אחרים שזהותם אינה ידועה, למכון הכושר, כשנאשם אחד מצויד בבקבוק שבור והנאשם השני הגיע עם כפפות שחורות על ידיו וכובע קפוצ'ון לראשו.
עוד מתואר כי הנאשמים הגיעו למקום כאשר הם בגילופין. כתב האישור מתאר כי אחד הנאשמים נכנס לחדר הכושר, שהה שם כמה דקות, תוך שהוא נועץ מבטים מזרי אימה בילדיו של מעסיקו לשעבר ולאחר מכן יצא החוצה. עם יציאתו החלו הוא והנאשם השני לקרוא בצעקות לילדים שיבואו אליהם מיד, בכוונה לחטוף אותם מהמקום.
בכתב האישום נטען כי הילדים פחדו ולנוכח שיחת הטלפון שקיבלו מאביהם, בה דרש מהם שלא יצאו החוצה, סירבו הילדים לדרישתם של הנאשמים לגשת אליהם. ובשל כך, החלו שני הנאשמים להתקרב שוב לכניסה למכון הכושר, לכיוון הילדים.
בשלב זה, לפי המתואר, הגיע השוטר בן המשפחה למכון הכושר וניגש מיד לחצוץ בין הנאשמים לבין ילדיו של המעסיק. עם הגעתו נמלטו שני האחרים מהזירה. השניים נאשמים שהבחינו בשוטר מנסה למנוע מהם לגשת לילדים החלו לדחוף אותו, לקלל אותו ולאיים עליו במילים "נגיע אליך הביתה, נחסל אותך ונפגע בך, בילדים שלך וברכוש שלך".
עוד נטען כי בזמן זה המשיך הנאשם השני לאיים לפגוע בילדים ולהרוג אותם ואילו חברו החל לנפנף בבקבוק השבור לכל עבר ואיים "אני אחתוך לעצמי את הצוואר". במקביל המשיכו השניים לאיים על השוטר ולתקוף אותו והמשיכו לנסות ולהגיע אל הקטינים וכן המשיכו לצעוק להם לבוא אליהם.
עוד נטען בכתב האישום כי בשלב מסויים הגיעו למקום שוטר ומתנדב, וכאשר הם הבחינו בנאשמים מאיימים ותוקפים את השוטר, הם החלו להתקרב לכיוונם, כשבכוונתם להשתמש בגז פלפל ולעצור את הנאשמים.
בשלב זה נמלטו הנאשמים מהמקום, תוך שהם אומרים לשוטר שהם בדרכם לביתו שלו, ואז, על פי כתב האישום, הגיעו השניים אל בית אחיו של השוטר וקראו לו לצאת החוצה. לאחר שהאח יצא פנה אליו אחד מהנאשמים ואיים עליו שאם המשטרה תזמן אותם לחקירה, יקרה לאחיו השוטר "משהו לא טוב".
מעצרם של השניים הוארך עד תום ההליכים ואת תגובתם לא היה ניתן לקבל.