כשבועיים לפני מסיבת הסיום של בוגרי י"ב בבית הספר הרב־תחומי 'עמל' בטבריה, החליט ועד ההורים להפיק לקחים ממסיבת הבוגרים של 'אורט במעלה', שבה נכח גם אלכוהול, ולפקח על מה שמכונה ה'אפטר פארטי', מסיבה נוספת שתתקיים לאחר המסיבה הרשמית.
נערה חזרה מבילוי לילי והתעלפה בזרועות אמה מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
לפני כשבועיים חגגו כ־130 בוגרי י"ב של אורט במעלה את מסיבת הסיום שלהם באולם יד שטרית בעיר, ובמסגרתו העלו הבוגרים הצגה שכתבו והפיקו בעצמם.
בתום המסיבה נהרו הבוגרים למועדון, שם חגגו עם ארוחת ערב, ריקודים ואלכוהול. בתמונות מהמסיבה שהועלו לפייסבוק נראים בוגרים כשהם 'מקפיצים' טקילות ורוקדים כשכוסות משקה בידיהם.
"עלות שתי המסיבות יחד מסתכמת בכ־70 אלף שקל", סיפר השבוע אב לתלמיד י"ב, "הפקת המסיבה ביד שטרית הסתכמה ב־55 אלף שקל לערך, והיתרה נועדה למסיבה במועדון. כל הורה שילם כ־650 שקל בממוצע, וזה כמובן בלי לקחת בחשבון את עלויות הבגדים שרכשו הילדים, שגם אותן ספגו ההורים.
"חלק גדול מהבוגרים עובדים בסופי שבוע, כך שחלק מהתשלום מומן בכספם של הילדים, אבל זה לא אומר שבכך הסכמנו לאלכוהול שזרם שם עד השעות הקטנות של הלילה", הוא הוסיף.
"עם זאת, מדובר בטרנד שרץ בכל הארץ ולנו לא הייתה אפשרות למנוע אותו. כל מה שנותר לנו, ההורים, הוא לעצור את הנשימה ולהמתין שיחזרו הביתה בשלום".
יו"ר ועד ההורים בבית הספר הרב־תחומי עמל, חיים אמור, אמר השבוע כי נפגש עם נציגי השכבה ובפגישה נקבעו חוקים וסייגים לעריכת המסיבה.
אמור: "אף אחד לא ימנע מהם את האפטר פארטי, אבל לנו ההורים תהיה שליטה מלאה על מה שיקרה שם. כפי הנראה המסיבה תתקיים במועדון בעיר, בפיקוח מלא של נציגי ההורים, ללא אלכוהול ועם הסעות מסודרות.
"מהחישוב שלי נראה שהעלות לכל תלמיד לא תהיה מעל 300 שקל לשני האירועים, ואף נדאג לסייע למשפחות שלא יוכלו לעמוד בעלויות". הורים ציינו כי הנהלת בית הספר הביעה בפני ההורים את התנגדותה למסיבה הפרטית בפני ועד ההורים.
הנהלת בית הספר 'אורט במעלה' סירבה להגיב לדברים.
ממשרד החינוך במחוז הצפון נמסר: "אנו מבקשים להפנות את ההורים לדבריו שנאמרו השבוע על ידי שר החינוך, הרב שי פירון, אשר קרא לקיים מסיבות סיום צנועות ולא ראוותניות".