כוח משטרתי גדול פשט ביום שלישי לפנות בוקר על הכפר טובא-זנגריה. המבצע היה חלק ממאמץ משטרתי נגד פשיעה כלכלית ופלילית. השתתפו בו כ- 250 שוטרי היחידה המרכזית של המחוז הצפוני שפשטו על 12 מתחמים ובתים של תושבי טובא – זנגריה.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
במסגרת המבצע נפתחו מס' תיקים בחשד לגניבת חשמל, הפצת חשבוניות החשודות כמזויפות, בניה בלתי חוקית וריבוי נישואין (ביגמיה).
במסגרת המבצע נגבו חובות מחייבים בסכום של מעל 40,000 שקל, עוקל רכב, נרשמו מס' דוחות איכות הסביבה בגין שריפת כבלי חשמל, זיהום אויר וחוק שמירת הניקיון .
באחד מהמתחמים עולה חשד לגניבת חשמל משנאי של חברת חשמל. במקום נמצאו כבלי מתח גבוה שחוברו ופוצלו לארבעה בתים באופן רשלני ומסוכן. כמו כן הותקן מונה החשוד כמזוייף. אספקת החשמל למתחם נותקה באופן מיידי. ארבעה מבני המשפחה עוכבו לחקירה. בפשיטה אותרו והושמדו מעל 500 ק"ג בשר לא ראוי למאכל אדם ממס' אטליזים בכפר .
המבצע החל בתיאום עם פרקליטות מחוז צפון וגורמי אכיפה של רשות המיסים, וזאת לאחר שנאספו במהלך החודשים האחרונים ראיות לכאורה בחשד לעבירות פליליות, עבירות מס ועבירות מנהלתיות כנגד המעורבים.בתום המבצע עוכבו שבעה חשודים. החשודים הועברו לחקירה במשטרת תחנת ירדן חלקם הועברו לגורמי רשות המיסים .
פרט לכוח המשטרתי הגדול, השתתפו בפשיטה גם חוקרי מס הכנסה, ביטוח לאומי, נציגי הועדה לתכנון ובניה, יחידת הפיצוח החקלאי, הסיירת ירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מרכז הקנסות, חברת חשמל ופרקליטות מחוז צפון.