כארבע שנים חלפו מאז שראש עיריית טבריה זוהר עובד הפסיק להסתובב עם מאבטח צמוד לאחר שתושב הניף לעברו סכין. עכשיו הוא חוזר לתסריט המוכר. שבוע וחצי לאחר שקיבל את מכתב האיום על חייו והוגדר על ידי המשטרה כנמצא ברמת איום 6, הדרגה הגבוהה ביותר, עובד מגיע לכל מקום מלווה במאבטח.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
"אנחנו לוקחים ברצינות כל דבר ולא מזלזלים", הוא אומר השבוע, "עם זאת, אני לא מנסה להיות מאצ'ו, אבל זה לא משפיע על ההחלטות שלי. אני ממשיך בריצה לראשות העיר, זה לא מרפה את ידינו".
ביום שלישי שעבר, חודש בלבד לאחר שהצהיר באופן רשמי על כוונתו להתמודד בפעם השלישית על ראשות העירייה, נרשמה הדרמה הראשונה של מערכת הבחירות, כאשר ללשכת ראש העירייה הגיע מכתב הממוען אליו בכתב יד. "לכבוד ראש העיר זוהר עובד", נכתב על המעטפה הלא מבוילת בטוש סגול.
אחת המזכירות בלשכה פתחה את המעטפה וגילתה לתדהמתה כי בתוכה יש תמונה של כדורי אקדח ופתק שבו כתוב "סופך קרוב". השולח חתם בשמה של דמות ציבורית. דובר העירייה אלי סבתי היה זה שהכניס את המכתב לראש העירייה.
עובד התקשר מיד למפקד תחנת המשפרה, סנ"צ אבי דניאלי, וכעבור דקות ספורות הגיעו למקום שוטרים וגבו עדות מראש העירייה ומהעובדים שבאו במגע עם המכתב.
התברר כי האיש שאחראי על איסוף הדואר הביא את המעטפות היישר מסניף הדואר. בעירייה מסרו שראש העירייה אמר לחוקרים כי הוא לא יכול להצביע על מישהו שעשוי היה לשלוח את המכתב וכי הוא לא נתון בסכסוך כלשהו.
בעקבות המקרה הוחלט במשטרה כי לעובד יוצמד מאבטח, וכן הוכנה רשימת הנחיות נוספות הנוגעות לאבטחתו. בעירייה עדכנו בשבוע שעבר כי האבטחה היא במימון משרד הפנים.
עובד אמר השבוע: "הייתי כמה פעמים תחת איומים כאלה ואחרים, כך שזה לא הכניס אותי לחוויה חדשה או לשוק. זאת אמנם לא הפעם הראשונה שיש לי מאבטח צמוד ואני למוד ניסיון, אבל זה מכביד כשיש לך מישהו שבודק את הרכב או עומד מאחורי הגב. זה פחות אינטימי, ועם כל הקושי שיש בתפקיד, אתה נמצא עם עוד מישהו שמגביל אותך, אבל אין ברירה - זה חלק המחויבות הציבורית ונעבור גם את זה".
יש לך מושג מי עומד מאחורי המכתב? "לא. אני בא במגע עם כל מיני גורמים הקשורים לתחומים שונים בניהול העיר ועם בעיות שונות ורבדים בתוך האוכלוסייה, אבל לא יכול להצביע על סיפור אחד שמרים גבה. לאור המקרה של ראש עיריית עכו ועוד ראשי ערים, אני חושב שצריך לתת על כך את הדעת. הדברים האלה גורמים לראשי ערים טובים לא להתמודד על התפקיד, כי זה כרוך בסכנת חיים".
מדוברות משטרת מחוז צפון נמסר כי הנושא נמצא בחקירה.