ארבע שנות מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 שקל נגזרו על שוטר לשעבר מתחנת נצרת, אשר הורשע על פי הודאתו בניסיון לחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ועוד.
עמק: חוואים נאלצים לשלם כופר לגנבי הסוסים מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
הרכב שופטי ביהמ"ש המחוזי בחיפה, בראשות אב בית הדין סגן הנשיאה יוסף אלרון והשופטים משה גלעד וד"ר מנחם רניאל, גזר בשבוע שעבר את דינו של השוטר במסגרת הסדר טיעון.
כתב האישום המתוקן כלל בין היתר עבירות של ניסיון לגרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מעשי פזיזות ועוד. על פי כתב האישום, נקט הנאשם אלימות ופעל לפגיעה במתלוננים, בכמה מקרים ולאורך זמן, וגרם להם נזק גופני.
על פי כתבי האישום ניהל הנאשם קשר רומנטי עם אישה מצפון הארץ וסבר כי המתלוננים מנסים ליצור עמה קשר ומטרידים אותה.
על פי האישומים, הגיע הנאשם לאחד המתלוננים בנוכחות אחרים. המתלונן אמר לנאשם כי הוא מתנצל אם פגע בו, ואף הושיט את ידו על מנת ללחוץ את ידו של הנאשם, אך הנאשם סירב לקבל את ההתנצלות.
מאוחר יותר דחף הנאשם את המתלונן ובין השניים החל מאבק, שבמהלכו הניח הנאשם את ידו על אקדחו ואיים על המתלונן כי הוא יכול לירות בו. בתגובה הכה המתלונן את הנאשם באגרוף בפניו.
הנאשם נרתע לאחור, שלף את האקדח ודרך אותו. לנוכח דריכת האקדח נס המתלונן על נפשו וניסה למצוא מסתור, בעוד הנאשם רודף אחריו ומכוון אליו את האקדח.
על פי האישומים, בשלב זה מעד המתלונן, ובעודו שרוע על הארץ קרב אליו הנאשם, כיוון את אקדחו לעבר המתלונן הסיט את ידו וירה לכיוון הקרקע, במרחק של כמטר מהמתלונן. המתלונן נבהל, החל לברוח ותוך כדי המרדף כיוון הנאשם את נשקו לעברו וירה שני כדורים לפחות, וכתוצאה מהירי נפגע המתלונן במותנו.
במקרה אחר ישב הנאשם ברכב, הוציא את ידו מבעד לחלון הנהג וירה באקדחו כדור אחד, שפגע בקרקע במרחק של כשני מטרים ממתלונן נוסף. מיד לאחר מכן החל הנאשם בנסיעה.
כעבור מרחק קצר סב לאחור, חזר בנסיעה לזירה, סמוך מאוד אל המתלונן המבוהל, וירה מתוך הרכב כדור נוסף, שפגע בקרקע במרחק של כארבעה מטרים, ונסע מהמקום. מאוחר יותר חזר הנאשם לזירה וחיפש אחר התרמילים על מנת ליטול אותם עמו.
הרכב השופטים ציין כי מעשיו של הנאשם הם מעשי בריונות וכי התנהלותו מתאפיינת באימוץ דפוס התנהגות עברייני. לטענת השופטים, בחר הנאשם להתמודד עם קונפליקט שבו היה מצוי בדרך אלימה, תוך שימוש בנשק חם.
התנהגותו הרעה התבטאה בשורה של מעשים, במועדים שונים, דבר שיש בו כדי ללמד על נחישותו לפעול בדרך זו של הטלת אימה ופחד, ומכאן שאין מדובר במעידה חד־פעמית אלא בדפוס פעולה מדאיג, שחזר על עצמו בהזדמנויות שונות ונגד אנשים שונים.
השופטים הוסיפו כי המעשים בעלי חומרה יתרה, משום שבוצעו בידי שוטר, שהוא נציג החוק וחלק מן השירות הציבורי, ולכן נורמות ההתנהגות המצופות ממנו הן גבוהות מהרגיל.
לזכותו של השוטר נשקלו גילו הצעיר, תמיכתו במשפחתו, תרומתו למדינה במסגרת צבאית ומשטרתית, היעדר עבר פלילי, הודאתו בתחילת הליך ההוכחות וחרטתו, וכן הדיווח החיובי של השב"ס לגבי הנאשם בתקופת מעצרו.
פרקליטו של השוטר עו"ד עופר סבו אמר: "אנחנו שוקלים את צעדנו לגבי ערעור וסבורים שהעונש חמור מעבר לעונשים שניתנו במקרים דומים"