סוחרים ב'מרכז איתן' הישן בקצרין מתלוננים על לכלוך במרחב הציבורי שבין החנויות. במועצה המקומית טוענים שהדבר נובע מעבודות השיפוץ הנערכות במקום.
מחכים לכם בעמוד של "ידיעות העמק" בפייסבוק
במרכז המסחרי מתבצעות כבר יותר משנה עבודות שיפוץ מאסיביות, שמכבידות על הסוחרים ומקשות לטענתם על הגישה של הלקוחות לחנויות. אבל בעלי חנויות טוענים שזה לא הקושי היחיד שאיתו הם מתמודדים.
לדבריהם, בתקופה האחרונה יש הזנחה בתחזוקה ובניקיון, גם באזור שבו לא מתבצעות עבודות. מדובר על פרוזדור מרוצף בין החנויות, שהסוחרים מדווחים כי לא עבר ניקיון יסודי כבר זמן רב.
בסיור שערכנו במרכז המסחרי ביום שישי שעבר ניתן היה להבחין בקלות בלכלוך: פחי האשפה עלו על גדותיהם, וחלק מהאשפה אף הייתה מפוזרת סביבם. המרצפות ברחבה שבין החנויות היו מלוכלכות ומלאות בכתמים שומניים וגם בכתמי לשלשת של ציפורים.
"התקשרנו כבר לא מעט פעמים למועצה", טוען בעל חנות במקום. "זה בלתי־אפשרי המצב הזה. הרחבה פה פשוט מטונפת. זה לא מספיק שיבוא עובד ניקיון עם איזה מטאטא ויעבור חפיף.
"צריך לעשות פה שטיפה יסודית, אפילו עם קיטור, כי המרצפות ספוגות בכתמים ובלכלוך. הלכלוך הזה עלול להבריח לקוחות, וזה בנוסף על קשיי הגישה למקום שנובעים מהעבודות בו".
המועצה המקומית קצרין מסרה בתגובה: "במרכז איתן מתבצעות כיום עבודות שיקום ושדרוג בהיקף של מיליוני שקלים, וכתוצאה מכך קיים לעתים קושי בתפעול השוטף.
"המועצה פועלת לשיפור נושא הניקיון במרכז איתן באופן מתמיד. כידוע, קצרין זוכה מדי שנה בחמישה כוכבי יופי על ניקיון וחזות העיר, וזאת כתוצאה ממאמצים רבים שהמועצה משקיעה בנושא".