יומן סערה: הצפות, נפילת עצים, רכבים תקועים, ביוב שעלה על גדותיו, חפצים באוויר ומערכות ניקוז שלא מצליחות לעמוד בקצב - כך נראה אזור העמק והגליל בשבוע החולף, שהיה הסוער ביותר מאז תחילת החורף. בנוסף אלפי דונמים של שדות חקלאיים בעמק החולה ספגו מכה אנושה. שתילים של גזר, בצל, חיטה, אספסת ואפונה שקעו מתחת לפני המים. החקלאים מקווים שהעמק יוכרז כאזור אסון.
בעקבות הסערה: הצילו את בית הקברות מסחף מחכים לכם בעמק של "ידיעות העמק" בפייסבוק
חיים קודלר מרחוב הגדוד העברי בעפולה התעורר ביום שני לבוקר רטוב במיוחד. "הביוב של כל הרחוב עלה אצלי בבית", סיפר השבוע. "יש פה בעיה קשה של ניקוז, כל החצר מוצפת". למחרת, אחרי שצוותים עירייה ניסו לתקן את התקלה, קודלר התעורר בבוקר, והוא גילה שהוא שט בביתו שלו.
גם מוסדות חינוך בעיר ספגו נזקים. הורים שהביאו השבוע את ילדיהם לגן 'אמירים' התקשו מאוד לעבור את השלולית הענקית שציפתה להם בכניסה. גם הכביש המוביל לבית הספר בית זאב מוצף, ושלולית גדולה נקוותה בו השבוע.
בבית הספר 'אוהל מאיר' גרמה נזילה באחת מכיתות הלימוד להעברת התלמידים לכיתה חלופית. גם הכניסה לכיתה הטכנולוגית הוצפה, והתלמידים נאלצו ללכת סביב המדשאה כדי להגיע אליה.
לא רק מוסדות החינוך בעיר סובלים מהצפות. גם ברחובות ובחניות של מתחמי המסחר הגדולים נקוו שלוליות ענק שמנעו מהציבור לחנות או לעבור בהן.
מזג האוויר הקשה הביא איתו גם לא מעט פקקי תנועה בכבישי האזור. לכל מי שחשב שיוכל לקצר דרך שדות העמק, ציפתה הפתעה לא נעימה.
חמישה צעירים שניסו להתחמק מפקק תנועה חתכו לשדות כפר ברוך והחלו לנסוע לכיוון מחנה עמוס, אבל אז הבינו כי עדיף היה להישאר בפקק.
אחת השלוליות שחצו התבררה כעמוקה יותר ממה שהעריכו. הנוסעים שהחלו לשקוע עם המכונית, טיפסו על הגג והתקשרו למשטרת מגדל העמק. גם מנחת מגידו, שם גם שוכנת טייסת הכיבוי הישראלית, הוצף וכל הפעילות בו הופסקה.
בבית שאן נקוותה שלולית עצומה מאחורי השווקים, סמוך לאולם האירועים 'היכל חנה'. גם בשכונת טירת צבי הוצף רחוב, ובשכונת אליהו קרס עץ איקליפטוס גדול על קו חשמל ושיבש את אספקת החשמל לאזור.
מעיריית בית שאן נמסר בתגובה: "צוותים של איכות הסביבה עם ביובית מטפלים בדברים דחופים". באשר לקריסת העץ עדכנו בעיריית בית שאן כי העץ פונה בידי צוותים של העירייה וכי צוותים נוספים מתקנים את הנזק למדרכה ואת מערכת החשמל שנפגעה.
בעקבות הסערה שהתחוללה במגדל העמק נפלו ענפים ועצים במקומות שונים ברחבי העיר, ובמקומות אחרים נוצרו שלוליות גדולות כתוצאה מהצטברות של מים.
עיריית מגדל העמק, באמצעות אגף שפ"ע, התכוננה מבעוד מועד למזג האוויר ונערכה לטפל במפגעים. ברחובות החבצלת והשקמה טיפל האגף בסחף שנוצר ובמקומות בהם היו הצטברויות של מים נפתחו הניקוזים ונשאבו המים. כמו כן האגף פינה במהרה ענפים ועצים שנפלו.
תושבי נצרת עילית שהתעוררו ביום שני בבוקר לאחר לילה סוער במיוחד, נתקלו בעצים ובענפים שנפלו בחלק מרחובות העיר, בהם רחוב קישון שבשכונה הצפונית ורחוב חרוד שבשכונה הדרומית. למרבה המזל לא היו נפגעים בנפש. כמה כלי רכב ניזוקו, בהם גם רכבו של הווטרינר העירוני, ד"ר בריק.
קירות שהתמוטטו, תאונות דרכים קלות כתוצאה מרכבים שהחליקו, אישה נפגעה מאבנים שהתדרדרו, השוק העירוני שלא נפתח ומאות פניות התקבלו במוקד העירוני – כך עברו השבוע תושבי טבריה והאזור את הסערה שפקדה את כל הארץ.
בעירית טבריה עדכנו כי ב- 48 שעות ראשונות של הסערה התקבלו במוקד מאות פניות של תושבים שמרביתם דיווחו על עצים שעומדים ליפול.
כמידי שבוע השוק בשיכון ד' היה אמור להיפתח ביום שלישי ולהוות מרכז בילוי למאות מתושבי העיר, אבל ביקור במקום העלה שהאזור היה שומם. בהמשך נודע שני קירות ישנים התמוטטו – אחד ברחוב הנביאים ואחד בשכונת המורדות.
ביום שלישי בצהריים דווח על אישה שנפגעה מסלעים שהידרדרו באזור ציונו של רבי מאיר בעל הנס הממוקם בכניסה לטבריה ושוכן סביב הרים.
מנהל אגף שפע בעירייה ארצי מדרכי מסר: "ההערכות כללה גיזום מאסיבי של עצים מסוכנים, פתיחת תעלות ומרזבים. בסערה שהייתה הגיעו עשרות תלונות, רובן תלונות מינוריות למעט שני קירות שהתמוטטו כתוצאה מעייפות החומר, שכן מדובר בקירות של עשרות שנים. סייענו גם לתושבים שגרים בבתים פרטים כך למשל הסרנו מבית של קשישים עץ שנטה הצידה ועמד ליפול".
גשמי הסערה עשו טוב לכנרת. כמויות הגשם הגדולות שהחלו מיום חמישי שעבר ונמשכו לאורך כל השבוע הביאו לעלייה של 54.5 ס"מ במפלס הכנרת – נכון ליום רביעי השבוע.
באמצע השבוע היה מפלס מינוס 211.5 כלומר כמעט שני מטר מעל הקו האדום התחתון. ע