ארגון 'השומר החדש' מתכונן להכשיר את הדור הבא של החלוציות העברית במדינה. בכוונת הארגון לגייס קבוצת בני נוער, ולהעביר אותם הכשרה מקיפה במגוון תחומים, שיכשיר אותם לסיוע לחקלאים במצוקה.
יואל זילברמן, העומד בראש ארגון 'השומר החדש', מתכנן להקים את מה שזילברמן מכנה "הכוח שיחדש את העבודה העברית והחלוציות של הנוער במדינה". בשלב ראשון הכוונה היא לגייס לשנת שרות קבוצה מצומצמת של בני נוער איכותיים שיבחרו לאחר גיבוש של מספר ימים. במהלך החופש יעברו הנבחרים הכשרה מקיפה, שתכלול הגנה עצמית, ניווטים, הישרדות, ערבית מדוברת, הקמת מצפים, רעיית צאן ועוד. כמו כן יכללו תכנים של ציונות ויהדות.
"התוכנית מיועדת לכל בני הנוער בארץ", מספר זילברמן, "עם דגש חזק על בני נוער חילוניים. יש כבר התעניינות רבה במושבים ובקיבוצים של העמק וגם בערים. אנחנו הולכים להביא בני נוער מכל המדינה ומכל אוכלוסייה, שיעברו הכשרה מקיפה, והם מיועדים להיות המדריכים של המחזורים הבאים".
את הקבוצות מתכוון זילברמן להכשיר במצפי השמירה של הארגון, כך שהקבוצה תחזיק את השטח בפועל במהלך ההכשרה, ובכל אירוע של מצוקה של חקלאי או בוקר, יקפצו לאזור לסייע וילמדו מהוותיקים תוך כדי העבודה.
"לכל קבוצה יהיה עדר צאן כך שהם יוכלו להשתלט מחדש על שטחים שחקלאים ובוקרים נטשו. אנחנו מתכוונים להתחיל השנה בעמק יזרעאל ובגליל ובהמשך לעבור גם לנגב. אני רוצה שכולם ידעו שכל החבר'ה הכי רציניים והכי חזקים, אלה שיגיעו ליחידות הכי מובחרות בצה"ל, הם אלה שנמצאים אצלנו והם אלה שיהיו המובילים בעשייה הכי משמעותית בעולם".