סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת דחה תביעה לפיצויים שהגישה משפחתה של ילדה בת שבע מכפר יאמון, שנהרגה במהלך אירוע ירי בשנת 2006. המשפחה טענה כי הילדה נהרגה מירי של צה"ל, אך השופט טען כי התביעה נעדרת עקביות ולוקה בסתירות, וכי התובעים לא הצליחו להוכיח שירי צה"ל הוא שפגע בילדה והביא למותה.
בתביעה נאמר כי בתאריך ה-17.3.2006 נסעה הילדה, זאיד אכאבר, יחד עם דודה, לקבל טיפול רפואי במרפאה. לטענתם, בעת שיצאו מן הרכב, נורתה לעברם אש כבדה על ידי חיילי צה"ל, ללא כל פרובוקציה מצידם. זאיד ודודה נפצעו באורח קשה, וכוחות צה"ל, כך נכתב בתביעה, מנעו את חילוצם. כאשר הועברו לבסוף לקבלת טיפול רפואי, לא נותר אלא לקבוע את מותה של הילדה.
השופט יצחק כהן דחה את התביעה, בטענה שגרסת התביעה כולה, נעדרת עקביות ולוקה בסתירות פנימיות וחיצוניות, וכן מכיוון שהתביעה לא הצליחה להוכיח כי ירי צה"ל הוא שפגע בילדה, מכיוון שהמשפחה סירבה לבצע נתיחה לגופה.
בנוסף, טען השופט, הסתירו התובעים את עדותו של קרוב משפחה שסיפר שאנשים הזהירו את הדוד מפני פעילות הצבא ונוכחות מסתערבים באזור. הדוד הכחיש עדות זו, ועל כן קבע השופט כי עדותו של הדוד, עליה נסמכת התביעה כולה, אינה אמינה.
כמו בן, השופט טען כי כוחות מסתערבים נכחו באזור בשל התראה מדויקת בדבר פיגוע ירי העומד לצאת אל הפועל על ידי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. באזור התפתחו חילופי אש מסיביים בין שני הצדדים, ובמהלכם נפגע הרכב בו נסעה זיאד עם דודה. על כן, קבע השופט כי הילדה נהרגה במסגרת 'פעולה מלחמתית', החוסה תחת הגנת החוק ומקנה פטור למדינה מאחריות.