עשרות אנשי קיבוצים, מושבים ויישובים קהילתיים בגלבוע, נרתמו לסייע למשפחת זועבי מכפר טייבה ששני בתיה נהרסו בהוראת ועדת התכנון והבנייה של משרד הפנים.
כזכור, לפני כשבועיים נהרסו הבתים בטייבה בהוראת משרד הפנים שטען כי טרם התקבלו כל האישורים הדרושים לבנייה. במהלך מילוי הצו התפרעו תושבים בכפר, וכתוצאה מהמהומה נפצעו מספר שוטרים. בתגובה להריסת הבתים הלא חוקיים, השביתה המועצה האזורית, בראשות דני עטר, את פעילות המועצה למשך יומיים.
סגן ראש המועצה, עיד סלים, מסר כי מאז ביצוע ההריסה לפני כשבועיים, מגיעות פניות רבות של תורמים מהגלבוע ומחוצה לו לסיוע. "הוכחנו כולנו כי אין הבדל בין אדם לאדם בשל מוצאו. כולנו שווים ועל כך גאוותי". סלים ציין כי ראש המועצה, דני עטר, עומד מאחורי מבצע ההתרמה. "דני, מבקר מדי יום אצל המשפחה, מחזק את ההורים ואת ילדיהם, ועל פי תחזיתו, יוקמו הבתים מחדש תוך חודשיים, וזאת לאחר שייאסף הסכום הדרוש וכן יוסדרו אישורי הבנייה מהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה".
ממדוח איברהים זועבי, ששני הבתים שנהרסו יועדו לבניו, התרגש נוכח מבצע ההתרמה: "ברגע אחד הלכו חצי מיליון שקלים לטמיון. כל חלומי היה לסייע לילדיי לבניית בית משלהם. אבל מרגע שהרסו לנו את הבתים, התמלאה חצר ביתנו בחברי קיבוץ, חברי מושבים, הם עודדו אותנו וחיזקו אותנו במילים חמות. אנו מודים להם מקרב לב", אמר זועבי.