משרד הפנים החליט לשים קץ לבנייה הלא חוקית של בתים בטייבה שבגלבוע וביום רביעי השבוע בשעות הבוקר הגיעו לכפר בולדוזרים מלווים בכוחות משטרה על מנת להרוס מספר בתים.
שני בעלי הבתים שביתם נהרס, בנו את בתיהם וחרגו מהיתר הבנייה שניתן להם ללא קבלת האישורים המתאימים ממשרד הפנים. במשרד הפנים הוחלט על הרס הבתים לאלתר. כשהבולדוזרים הגיעו לכפר, התחילה מהומה גדולה של תושבים.
אל הפועלים התלוו אנשי משטרה ושוטרי מג"ב על מנת למנוע חיכוכים והפגנת אלימות, אך נוכחותם במקום והריסת הבתים הציתה אש בקרב תושבי הכפר שהחלו להתפרע ולנהוג באלימות. במקום התפתח עימות אלים בין התושבים לשוטרים.
תושב המקום סיפר: "אני מכיר את בעלי הבתים שנהרסו, הם לא קיבלו אישור ממשרד הפנים והחליטו לבנות למרות שלא היה בידיהם את האישור. בעלי הבתים כעסו על הריסת הבתים ויחד עם המשפחות המורחבות החלו להפגין כאות מחאה. במקום היה בלגן, כל הכפר הסתובב באזור של הבתים שנהרסו, חיילים מג"ב והמשטרה ניסו להשתלט על המצב האלים שנוצר במקום".
מהמשטרה נמסר: "במהלך ההתפרעות נעצרו שבעה אנשים, בהם שני קצינים שנחקרו בתחנה. מחקירה ראשונית עולה כי היה ניסיון של שניים מהעצורים לחדור את מערך המשטרה על ידי נסיעה על קטנועים, דבר שלא צלח. באירוע נפצעו שני שוטרים באופן קל".