מחסן קטן ורעוע בטבריה הפך תוך פחות משנה ל'בית הכנסת אורחים', המיועד לאנשים שמחפשים מקום זמני ללון, משהו לאכול או סתם אנשים בודדים שזקוקים לכתף חמה. את המקום מנהלים ביד רמה ובהתנדבות מלאה הרב אברהם אוזון וידידו.
בשעת ערב מאוחרת לפני כשבועיים שמע הטבח ואב הבית נקישות עדינות בדלת. הדלת נפתחה ומולו ניצבו הורים ושני ילדים קטנים עם שקית ניילון ובה שלוש ביצים. "הם סיפרו לי שהם רעבים ואין להם איפה לאכול", שחזר את אותו הלילה, "מיד הכנסתי אותם לדירה הקטנה והצנועה שלנו. הכנו להם ארוחת ערב עשירה. הייתה התרגשות רבה כמו משפחה אחת גדולה".
משפחה זו היא רק אחת מני רבות. טבח המקום הגיע בהתנדבות לפני מספר חודשים כדי לעזור לרב אוזון בהגשמת החזון, ויחד עמלו השניים לשיפוץ המקום והפעלתו. הרב אוזון הצליח לגייס פרגולה לרחבת הכניסה כדי לסגור את המתחם, אולם הוא אינו מוצא תורם עם משאית שיוכל להוביל את הפרגולה מאזור המרכז לטבריה.
הרב אוזון מדגיש כי הוא אינו מעוניין לקבל תרומות כספיות, אלא תרומות של מוצרי מזון, כדי שיוכל לחלק למשפחות הנזקקות. לדבריו, "ישנם בעלי עסקים רבים בעיר שתורמים ופותחים את הלב למען כל הציבור. למרות שגיוס התרומות זו מטלה לא פשוטה, אנו עושים זאת מתוך שליחות של הקב"ה למען אנשים טובים שאין באפשרותם לאכול ארוחה חמה".
"אני משתדל לבשל כמה שיותר לכל מי שמגיע, חשוב לנו לתת הרגשה נוחה ובטוחה", הוסיף הטבח ואב הבית, "בבוקר כשאני מגיע אני לא יודע כמה אנשים יאכלו איתנו את ארוחת הצהריים או הערב, הכול נעשה בכיף גדול".
כל המעוניין לקבל סיוע יכול לפנות לטלפון: 050-4105495
הסיפור המלא ב'ידיעות טבריה'