נהג הסעות תלמידים ניצל בנס מפגיעה קשה בעינו השמאלית, לאחר שאחד מהתלמידים שעלו להסעה כיוון את מכשיר לייזר שברשותו לכיוון המראה הימנית באוטובוס. כתוצאה מהמקרה החליטו במשרד החינוך, שהילד יעלה להסעות רק בליווי בן משפחה.
כמו בכל יום גם ביום שני בשבוע שעבר, אסף ח', מגבעת אבני, את תלמידי בית הספר היסודי נופי ארבל בקיבוץ גנוסר. אלא שכשביקש לוודא כי כל התלמידים עלו על האוטובוס, תוך שהוא מביט לעבר המראה הימנית ברכב, פגעה בעינו השמאלית קרן לייזר אדומה ששודרה מכלי שהחזיק בידו אחד התלמידים כבן 11. ח' הרגיש כאבים בעינו ובלם את האוטובוס. "הבטתי במראה ולפתע קיבלתי הבזק אדום שגרם לי לכאבים בעין וטשטוש שמנע ממני לראות לכמה שניות", שחזר השבוע ח'.
כעבור כמה דקות הוא התאושש מעט והמשיך בנסיעה, לא לפני שדרש מהילד שכיוון את קרן הלייזר לעברו, לרדת מהאוטובוס. לדבריו, הנסיעה מקיבוץ גנוסר עד למושבה מגדל, שמהווה כתחנה האחרונה בהסעת התלמידים, ארכה פרק זמן ארוך מהרגיל בשל הכאבים העזים בעין שמאל.
לאחר שהגיע הביתה, המשיך ח' להתלונן על כאבים וצריבה בעין הפגועה. בשעות הלילה המאוחרות כאשר הכאבים הכריעו אותו, הוא הגיע לבדיקות בחדר המיון בבית החולים פוריה. אך גם לאחר הטיפול הממושך, לא פסקו הכאבים, וח' מצא עצמו מגיע לבדיקה אצל מומחה עיניים. המומחה המליץ על בדיקה בלייזר, על מנת לוודא שלא נגרם נזק גדול לרשתית של העין הפגועה. כעת הוא ממתין לתור שנקבע.
"הורי התלמידים צריכים לבדוק את ילקוטם וכיסם של ילדיהם לפני שהם מגיעים לבית הספר", אמר הנהג, "אין להקל ראש עם מכשיר שפולט קרן לייזר גדול, אלא להתייחס לנושא בדיוק כמו כלי נשק סכין או אקדח. במזל ניצלתי שלא נפגעתי מקרן הלייזר, ואני מקווה שבזכות המקרה המצער דברים ישתנו לטובה בקרב התלמידים".
בעקבות האירוע החליט הנהג להגיש מכתב התפטרות לחברת ההסעות בה החל לעבוד לפני מספר חודשים. "האמת שחשבתי להפסיק לעבוד לפני המקרה שאירע, כעת קיבלתי את האישור על כך".
משרד החינוך נמסר: "מאגף החינוך נשלח מכתב להורי התלמיד ובו הובהר כי מדובר במקרה חריג וחמור. מאחר שאין מדובר במקרה ראשון של התנהגות בלתי הולמת בהסעות של ילד זה, הרי שמעתה ואילך יעלה הילד להסעות אך ורק עם ליווי צמוד של נציג המשפחה בבוקר ובצהריים וזאת עד להודעה חדשה. ללא ליווי, לא יוכל הילד להצטרף להסעות".