ההצגה 'יומנה של אנה פרנק' עלתה השבוע במתנ"ס 'פירסט' בשיכון ד', כמחווה לציון יום הולדתה ה-80 שיחול בחודש מאי. מאות אורחים ותושבי העיר צפו בהצגה.
בחודש הבא יצוין בעולם יום הולדתה של אנה פרנק, שכתבה את היומן המפורסם ביותר בעולם אך כתיבתו נקטעה חודשים ספורים לפני מותה במחנה הריכוז. היומן, שראה אור לפני כ-60 שנה, נחשב היום לרב המכר הגדול בכל הזמנים אחרי ספר התנ"ך. יומנה שוכתב והועתק בעשרות שפות שונות ברחבי העולם.
על פי הסיפורים המתועדים ביומן הומחזו מחזות רבים ואפילו בשנה שעברה הועלה מחזמר המבוסס על יומנה של הנערה בת ה-15. לפני מספר שבועות חגגה בהולנד אחת מגיבורות היומן, מיס גיס, את יום ההולדת ה-100. גיס, מי שעזרה בהוצאת הספר לאור, היא גם האישה היחידה ששרדה מבין כל גיבורי היומן שהיו בני משפחה, חברים, ועובדים במפעל בהולנד, שם ניהל אביה עסק לייבוא תבלינים.
כאמור, בטבריה העלו את ההצגה בפני מאות תלמידים ותושבים. משתתפי ההצגה הינם תלמידי תיכון מאזור טבריה, עמק הירדן והגליל התחתון, המשחקים בתיאטרון 'הגלימה' של מתנ"ס פירסט בעיר.
הבמאית, מזי חצב, שאחראית גם על עיבוד המחזה, והשחקנים נכנסו לחדר החזרות לפני כחודשיים, במהלכם הם עבדו נמרצות והתוצאות מדברות בעד עצמן. בסוף ההצגה קהל הצופים עמד על רגליו והריע לשחקני ההצגה דקות ארוכות.
יש לציין, כי בתום החזרות שלחו חצב והשחקנים מכתב למיס גיס, בו סיפרו לה כי הם מעלים הצגה לזכרה של אנה פרנק ומעוניינים להנציח את יום הולדתה בדרך יצירתית ומקורית. מיס גיס החזירה להם מכתב ובו ציינה את התרגשותה הרבה מהמחווה.