מאבק עובדי עיריית בית שאן הגיע אל סופו. השבוע משרד האוצר הגיע להסכם עם העירייה בו הוא התחייב להעביר תקציב של תשעה מיליון שקל, עימם יוכל ראש העירייה, ז'קי לוי, לשלם את תשלום המשכורות של שלושת החודשים האחרונים.
כזכור, כ-200 עובדי העירייה יצאו למאבק עיקש כנגד החלטת העירייה שלא לשלם את משכורתם בחודשים האחרונים, לאחר שנסעו מדי יום בשלושה שבועות האחרונים לירושלים כדי להפגין מול משרד ראש הממשלה. מטרת העובדים הייתה להעלות על סדר היום הציבורי את מצבה העגום של העירייה, שנקלעה לגירעון ענק של 130 מיליון שקל.
אחד מצעדי המחאה הבולטים של המאבק התרחש כאשר העובדים החליטו להשבית את מערכת הלימודים בעיר, ואכן ילדי העיר יצאו לחופשת הפסח מוקדם מהרגיל. למרות הכול, העובדים לא איבדו את תקוותם, והתכוננו להחריף את המאבק.
יו"ר ועד העובדים, הרצל בן סבו, כתב מכתב לראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו: "בלילות אנחנו ישנים בקור המקפיא של ירושלים וכל זאת כדי שלמישהו יהיה אכפת מאיתנו", כתב בן סבו, "בכל בוקר מחדש אנחנו מתעוררים עם תקווה שהיום הכול ייגמר, אנחנו נקבל את המשכורות והסדר ישוב על כנו, אבל כמה עצוב לדעת שכרגע 500 משפחות בבית שאן נתונות לחסדי שמים.
"אדוני, הספירה לאחור החלה. ימים ספורים לפני מועד החג, אנחנו אובדי עצות. כל שביקשנו הוא לקבל את המגיע לנו. חג הפסח בפתח ואנחנו צריכים להבטיח למשפחותינו סדר פסח כשר, כמו בכל בית בישראל. למה מאלצים אותנו להיות שונים?".
עוד לא יבשה העט על הנייר וכבר נודע כי הושג הסכם עם משרד האוצר והמאבק של העובדים צלח. האוצר התחייב להעביר סכום של 9 מיליון שקל לקופת העירייה שייועד לטובת משכורות לעובדים.
"אני מברך על ההישג שלנו ושל ראש העירייה על קבלת תשלום המשכורות. זו זכות של העובדים לדרוש את שמגיע להם. אחרי החג תתקיים ישיבה שבה נגיע למשא ומתן לתוכנית ההבראה עם ראש העירייה", אמר סבו.
דוברת עיריית בית שאן, רחל בלילטי: "עובדי עיריית בית שאן נלחמו במרץ על כבודם זה היום ה-17. ביום שלישי, יום השבעת הממשלה ה-32, היה באמת יום מכריע מבחינתנו. בסוף היום התבשרו העובדים כי יקבלו שתי משכורות במיידי ואת המשכורת השלישית במועדה".