זעם בקרב הורים לתלמידים בתיכון היוקרתי 'עמק החולה' בכפר בלום: ההנהלה מנעה מ-20 תלמידים בשכבת י"ב לצאת לטיול השנתי לאילת כעונש על בעיות משמעת שהיו לתלמידים לאחרונה. גם כאשר הציעו ההורים להתלוות לטיול, והילדים התנצלו, סירבה ההנהלה לחזור בה מהעונש.
הכול התחיל לפני כחודשיים כאשר התקיים בבית הספר פאנל בחירות. זה היה אירוע בעל חשיבות מבחינת הנהלת בית הספר. פאנלים של בחירות, מעבר לחשיבותם החינוכית, הם גם אירוע מקדם תדמית מבחינת בתי הספר, ובדרך כלל גם מוזמנים תקשורת ואנשי ציבור מקומיים.
לכן, להנהלת עמק החולה היה חשוב שגם התלמידים יופיעו כולם לפאנל, ויתנהגו כיאות. אבל התלמידים, או לפחות כמה עשרות מהם, לא ממש התלהבו מכל העניין. חלקם דיברו במהלך הפאנל, חלקם אולי ישבו בשקט, אבל לא הראו התעניינות בנעשה, והיו גם שנעדרו ולא נכחו בפעילות.
בהנהלת בית הספר לא אהבו את מה שאירע, והחליטו ללמד לקח את התלמידים. למעלה מ-20 תלמידים קיבלו הודעה כי לא יוכלו לצאת לטיול השנתי לאילת, כאמור. לא כל המקרים קשורים בהכרח לאירוע של הפאנל, אבל ההנהלה החליטה על ענישה רחבת היקף, ולכל אחד מהתלמידים שהושעו מהטיול, נמצאה הסיבה מדוע הוא לא מורשה לצאת.
דור עמוס מראש פינה לא הורשה לצאת לטיול בגלל שלא הופיע לפאנל, ובנוסף לא השלים את מכסת שיעורי החינוך הגופני שהחסיר. "הייתה לי בעיה רפואית שבגללה החסרתי לא מעט שיעורי ספורט", הוא משחזר, "השלמתי חלק, אבל לא כל מה שהחסרתי. אמרו לי שאם אני מבריז מפעילות חברתית ומשיעורי ספורט, אז אני אולי גם אבריז באמצע הטיול".
בית הספר עמק החולה. "העונש שניתן הינו מידתי" (צילום: אביהו שפירא)
למעט העונש הלא מובן, זועמים ההורים על הכסף ששילמו עבור הטיול. "שילמנו על הטיול הזה 800 שקל כחלק מאגרת החינוך. אחרי שדור לא הורשה לצאת לטיול, הודיעו לנו שאנחנו נקבל החזר של 180 שקל בלבד. זה עלבון נוסף על מה שהבן שלנו עבר", אמרה אימו של דור עמוס.
אחת האימהות פנתה בנושא למשרד החינוך. דורית אוחנה, אמו של אסף מצפת, פנתה למשרד החינוך. "כתבתי מכתב מאוד חריף להנהלת בית הספר וגם למשרד החינוך, אני מקווה שמישהו שם יתעורר ויבין שמשהו פה מאוד לא תקין".
המינהל לחינוך התיישבותי מסר בתגובה כי "בעקבות פניית הורים הובא הנושא בפני המפקח על בית הספר, שמצא שהחלטת מנהלת בית הספר נכונה וכי העונש שניתן הינו מידתי. מנהל המינהל לחינוך התיישבותי מגבה את החלטת המפקח ומנהלת בית הספר".
הכתבה המלאה מתפרסמת בסוף השבוע ב'ידיעות קרית שמונה'