הסיפור המוזר של משפחת טפר: בני משפחת טפר מעפולה חיים בפחד כבר תקופה ארוכה. לטענתם דיירים המתגוררים בקרבת ביתם מתנכלים אליהם, וכבר הספיקו להשחית את רכב המשפחה מספר פעמים, אלא שהנשק הכי קטלני לטענת משפחת טפר הוא שימוש בקרינה מכוונת נגדם.
בני הזוג, לאוניד (61) רופא הסובל מנכות 100 אחוז, ורעייתו חנה, מהנדסת, כבר פנו לטענתם לכל המוסדות, בכללם משטרה ועיריית עפולה, ועל אף שהציגו הוכחות רפואיות לפיהן נפגעו ממכת הקרינה, אף אחד לא הצליח באמת לפתור את בעייתם.
משפחת טפר סבורה כי השכנים הפכו כלים ביתיים כגון מיקרוגל לנשק שבאמצעותו ניתן להשיג תדרים גבוהים של קרינה בלתי מייננת, וכמו כן, מחזיקים מכשיר עוצמתי הפולט קרינה מייננת. על מנת להתגונן, רכשו בני משפחת טפר מכשירים המודדים בזמן אמת את רמות הקרינה.
"כבר עשר שנים אנחנו חיים בפחד", אמר השבוע האב לאוניד, "התלוננו פעם אחת על התושבים שפגעו בנו ומאז חיינו הם סיוט. קיבלתי רכב מהביטוח הלאומי בגלל הנכות שלי, והשחיתו אותו כמה פעמים, מנפצים מראות, חותכים ומפנצ'רים צמיגים, עוקרים סמלים, שורטים את הרכב, קופצים עליו, סותמים את האגזוז בכל מיני חפצים, שוברים פנסים ושמשות".
לדבריו, "אנחנו יודעים בדיוק מי אלה הפוגעים, אך התלונות לכל הרשויות לא מועילות והתיקים במשטרה נסגרים אחד אחרי השני". בבית משפחת טפר מצלמות אבטחה הותקנו בחזית הבית, דלתות כבדות בכניסה ומכשירי מדידת קרינה שמופעלים 24 שעות. "המכשירים האלה הצילו אותנו לא אחת מפגיעה", הוסיף לאוניד.
צבי טפר (27), בנם של הזוג סיפר: "אני זוכר כשחיינו בליטא איך הותקפנו על ידי אנטישמים שלא רצו לראות יהודים אצלם, לא חלמנו שכאן בישראל יתנכלו אלינו".
איך באה לידי ביטוי ההתנכלות? קבוצות של צעירים מתאספות סביב רכבי המשפחה שלנו ובאופן הפגנתי פוגעים ברכבים, תוך שהם מסתכלים לעבר החלונות שלנו ועושים כל מיני סימנים מכוונים".
התלוננתם בזמן אמת? "התלונות לא הועילו, להיפך בעקבותן הם מתנכלים אלינו בכוונה יותר".
הקאות ושלשולים בני המשפחה מספרים כי הפגיעה ברכבים היא קצה הקרחון. "העסק עם הקרינה חמור יותר", אומרת האם חנה טפר, "אני זוכרת שבאחד הלילות התעוררתי לקול אזעקת מד הקרינה. ליאוניד כבר לא יכל להתעורר בגלל מנת הקרינה שקיבל. גררתי אותו ממקום הקרינה, ולאחר מכן הופיעו תסמינים המראים שאכן הוא ספג מנת קרינה גבוהה ביותר".
התסמינים לדברי בני המשפחה, הם חולשה, חוסר התמצאות, הקאות, שלשולים, כאבי בטן וחום. באחד הביקורים אצל רופא המשפחה הם הופנו אל ועדת מומחי קרינה מייננת, כדי לקבוע את כמות הקרינה שספגו ולעבור בדיקות מעבדה נוספות. במכתב ציין רופא המשפחה: "אחרי תקרית הקרנה מייננת שקרתה בלילה, פנה המטופל למעקב רופא משפחה. המטופל טוען שאירוע הקרנה היה ניסיון להתנקש בחייו".
בדיקות מעבדה יכולות לאשר אם בני המשפחה נפגעו מהקרינה, אך עלות הבדיקה יקרה. "כל המוסדות הציבוריים נותנים בשתיקה שלהם לפניות שלנו, לגיטימציה לארגון טרור מקומי להשמיד את בני משפחתי", הוסיף לאוניד.
מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר בתגובה, כי "הממונה הארצי על פיקוח הקרינה, משה קרן, ערך בדיקה אצל משפחת טפר בתחילת חודש אפריל בשנה שעברה וזאת בעקבות תלונה שהתקבלה על ידי לאוניד טפר במשרדינו. בעת הבדיקה לא היו סימנים לקרינה מייננת, אך קרן ביקש כי את הפנייה הבאה של המתלונן יש להעבירה במיידית אליו לשם בדיקה בעת ההתרחשות".
משירותי בריאות כללית נמסר כי "בדיקות מעבדה אינן נמצאות בסל הבריאות, ולכן אין הקופה מסבסדת זאת".
מתחנת משטרת עפולה לא התקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה.