תושבי הגלבוע בחרו בפעם הרביעית ברציפות בדני עטר לתפקיד ראש המועצה האזורית גלבוע. הבחירות לראשות המועצה התקיימו אתמול (ג') כשבסיומן התבהרה התמונה הראשית: למעלה מ-70 אחוז מהתושבים בחרו בראש המועצה המכהן, פחות מ-30 אחוז העניקו את קולותיהם ליריב הפוליטי, מוטי כהן.
בחירות 2009 בגלבוע ייצרבו בתודעת הציבור לאורך זמן ולא בשל הניצחון המוחץ של עטר או ההפסד המביש של כהן, אלא דווקא בגלל התפאורה האלימה שאפפה את קמפיין הבחירות עד לסופו. כזכור, הפעילים השונים השחיתו שלטים, הכו תומכים וזרעו הרס בכל מקום שבו נראו ניצני הקמפיין של המתמודד היריב.
לאורך כל הקמפיין הדגיש כהן כי יש להחליף את שלטון הפחד של עטר, להגדרתו. יש הטוענים כי דווקא המילים הקשות האלו הן שגרמו למוטי לנחול תבוסה קשה וכואבת. אחרים סבורים כי דווקא ההתנהלות השקטה והאינטליגנטית מצד עטר היא שעשתה את העבודה וגרמה לציבור להמשיך ולהאמין בו.
עטר חוגג עם פעיליו. צילום: שרון צור
אבל אתמול הסאגה הסתיימה כאשר הקלפיות נסגרו בשעה 22:00 בלילה והחלה ספירת הקולות. כאמור, עטר זכה להבעת אמונם של למעלה מ-70 אחוז מתושביי הגלבוע. לאורך כל היום הורגש תנועת הפעילים שיצאו בהמוניהם לרחובות ועיטרו כל מבנה בשלט בחירות כזה או אחר. בניגוד אולי מוחלט להתנהלות הקמפיינים, ניכר שדווקא אתמול לא נרשמו אירועים חריגים למעט תגרה שפרצה בין פעילים של שני המחנות.
כמו כן, דרש כהן להפסיק את הבחירות שלטענתו מתנהלות באופן לא כשר. כזכור, למעלה מ-100 בעלי זכות הצבעה התלוננו אתמול ששמם הוסר מהרשימות בקלפיות, וכי אין ביכולתם להצביע.
לקראת הערב כל מתמודד נשאר במטהו – עטר בתל יוסף וכהן במושב מיטב- כדי לקבל את התוצאות החד משמעויות. עם היוודעו התוצאות החגיגה התפשטה במטה עטר. לאחר מתן הבשורה ביקש עטר לעזוב את מטהו בתל יוסף ולהמשיך עם כל תומכיו לכיוון מגרש הכדורסל בגן נר – שם החגיגה הייתה גדולה יותר. מאות קרובים, תומכים ופעילים הגיעו לחבק ולנשק את האיש שיוביל את המועצה גם בחמש השנים הבאות. רק לאחר דקות ארוכות של שמחה הצליח ראש המועצה לנאום את נאום הניצחון.
עטר ובנו. "האנשים של הגלבוע הם אנשים נפלאים". צילום: שרון צור
"אני גאה בכם ואני שמח יותר מאי פעם בגלל החום האנושי שיש כאן. האנשים של הגלבוע הם אנשים נפלאים. עצם העובדה שעברנו במשך חודשיים מסע אלים ביותר שהגלבוע לא ידע מעולם. אני יודע יותר מכל אחד אחר שיכולנו להחזיר שבעתיים אם רצינו, אך בחרנו בדרך של התרבות שמאפיינת את הגלבוע, בחרנו בדרך שמאפיינת את התושבים בגלבוע, בחרנו בדרך ההסברה ובחרנו בדרך שמצדיקה את העבודה שאנחנו מנהיגים את המועצה מזה 14 שנים ועוד חמש שנים עכשיו".
מאידך, במטה של כהן ניתן היה להרגיש בכאב הצורב שנולד מהתוצאות הלא מרשימות. הפנים הנפולות של כהן ותומכיו דיברו בעד עצמן. בנאום ההפסד אמר כהן לתומכיו: "אני מודה לכולכם על שגילתם אמיצות ומסירות נפש, אבל אנחנו חיים בדמוקרטיה ולכן אנו נכבד את רצון הבוחר. אם תושביי הגלבוע בחרו בדני עטר למרות הכול, אז אין לא לי ולא לכם הסבר לכך".