משרד הבינוי והשיכון יחד עם עיריית נוף הגליל מקדמות בניית שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל בה ייבנו כ-1,400 יחידות דיור מגוונות, שטחי מסחר, פארק שכונתי ומבני ציבור.
2 צפייה בגלריה
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
(הדמיה באדיבות משרד הבינוי והשיכון)
השכונה החדשה בנוף הגליל, ממוקמת בשטח פתוח, בתפר בין השכונה הקיימת לחורש הטבעי העוטף את השכונה מצפון וממזרח. והיא תספק מענה מגורים לזוגות צעירים ומשפחות מהישוב והסביבה.
שטח התכנית המוצעת עומד על כ-645 דונם, ומציע 1,385 יח"ד בצפיפות של כ-14 יח"ד לדונם. התכנית צפויה לקבל תוקף במהלך 2022 ובמהלך 2023 יחל שלב השיווקיים.
ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי בבסיס החזון התכנוני של השכונה נמצא שילובה של סביבת מגורים עירונית בקרבת שמורת הטבע, תוך שמירה על פיתוח בר קיימא, שמירה על ערכי טבע ואיזון בין מגורים לשטחי יער וטבע.
יצוין כי שכונת המגורים החדשה ממוקמת בסמוך לשדרה המרכזית בעיר (מעלה יצחק) ותחנת הרכבת הקלה המתוכננת באזור. מיקום זה יאפשר לתושביה נגישות גבוהה לכל חלקי העיר ולמערכת התחבורה האזורית.
2 צפייה בגלריה
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
שכונת מורדות צפוניים בנוף הגליל
(הדמיה באדיבות משרד הבינוי והשיכון)
קראו גם >>>
בנוסף, ברחוב המרכזי ישולבו נק' תצפית ועצירה אל הנוף, ממשק לשטחים ציבוריים פתוחים ומבני הציבור , שביל אופניים ומעברים אנכיים המחברים לשבילי הטיול והחורשות הקיימות .
מנכ"ל הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "התוכנית שאושרה להפקדה מציעה עבור תושבי נוף הגליל והאזור תוספת משמעותית של יחידות דיור כמו גם שטחי ציבור שיאפשרו יחדיו פיתוח של מסחר, חינוך ופעילויות נוספות. הרחבת נוף גליל והאזור כולו הינה חלק מתכנית העבודה של המשרד במטרה לתת מענה לביקושים לדיור והגדלת היצע הדיור באזור, אנו מעשה כל מאמץ כדי לקדמה במהירות האפשרית".
רות ברנס, אדריכלית מחוז צפון, משרד הבינוי והשיכון: "התכנון המוקפד מציע מרחב עירוני איכותי ומגוון תוך ניצול מרבי של משאב הקרקע. הבינוי המדורג לאורך הרכס הצפוני בישוב, יאפשר לתושבי השכונה ליהנות מתצפית אל עבר הנוף הגלילי. התכנון הנופי נערך באופן המקשר בצורה מיטבית בין המרחב העירוני הקיים והמוצע לבין שטחי החורש והיער המצויים מצפון לשכונה.
"התכנון כולל שבילי אופניים והליכה, מדרכות רחבות, נטיעות עצים ומעניק נגישות נוחה למערכת שבילי טיול ורכיבה שישרתו את תושבי השכונה והעיר. תהליך התכנון נערך תוך הקפדה יתרה על שמירת האיזון בממשק שבין השטחים הפתוחים לבין התחום העירוני ולצורך זה, מוגדרים בתחום התכנית שטחים נרחבים כשטחי 'שמורת טבע', עבורם נתנו הנחיות תכנון קפדניות שנועדו להגן על החורש הטבעי ועל האירוס הנצרתי".