חבריו ומשפחתו של פנחס מרציאנו ז"ל מנוף הגליל המומים וכואבים את פטירתו המפתיעה ביום שני השבוע מדום לב והוא בן 45. מרציאנו הותיר אחריו אשה ושני ילדים, ושבעה אחים.
2 צפייה בגלריה
פנחס מרציאנו ז"ל
פנחס מרציאנו ז"ל
פנחס מרציאנו ז"ל
(צילום: פרטי)
שמעון אחיו הבכור ספד לו: "הוא היה אדם הכי פשוט שבעולם, אדם שהייתה לו שמחת חיים מאוד נדירה. מסכת חייו הייתה בגרף של שבשבת; היו לו תקופות טובות ותקופות פחות טובות אבל מה שחיבר את מסכת חייו היה שגם בימים הפחות מוצלחים הוא תמיד ידע להגיד הכל בסדר. מעולם לא שמעת ממנו תלונה על משהו, זו הייתה ההסתכלות שלו על החיים. אחי כביכול היה היוצא דופן כי כולנו משכילים עם תעודות, אבל לאחר מעשה כשאנחנו מסתכלים עליו ועל עצמנו אנחנו רואים שהוא היה מלח הארץ, הוא נתן לנו 'נוק אאוט' ולימד אותנו איך להסתכל נכון על החיים, איך לדעת להביע תודה ולהגיד הכל טוב, הוא ידע לתת את אותו ביטוי גם בימים קשים ומורכבים".
מרציאנו ז"ל התחבר לאחרונה לחסידות חב"ד, ובעבודתו היה מנהל מחסן ב'אושר עד' בנוף הגליל, אבל אחיו מעיד עליו כי הבית היה אצלו במקום הראשון.
2 צפייה בגלריה
פנחס מרציאנו ז"ל
פנחס מרציאנו ז"ל
מרציאנו ז"ל. החברים מ'אושר עד' באים כל הזמן לנחם
(צילום: פרטי)
"אחד הדברים הבולטים אצלו שהוא היה אבא של בית במשרה מלאה, הוא היה תמיד סביב שני ילדיו, האחד חייל במג"ב והשני מסיים כיתה י"ב. הם היו החיים שלו והוא ליווה אותם לאורך כל הדרך. הכל אצלו היה סביב הבית והוא היה מבשל ועושה קניות. כשהבן היה מגיע לחופשה הוא היה יוצא איתו לטיולים כדי שהוא יחזור חזרה לצבא באנרגיות חיוביות. הבן העיד עליו בהספד שאבא שלו היה בהגדרה של קנה משענת בשבילו; כמה שהוא היה משדר לו קשיים ונקודות שבירה אביו היה דוחף אותו ואומר לו שהוא מסוגל ויכול".
מרציאנו ז"ל נפטר בהפתעה גמורה ביום שני האחרון ומשפחתו מתקשה לעכל כי הוא איננו. "הגיליון הרפואי שלו נקי, אין לו עבר רפואי והוא לא יודע מה זה רופא וקופת חולים. קיבלנו את זה מאוד קשה כי זה לא התחבר לדמות שלו, הוא גם היה חזק פיזית והיה אוכל בריא, גם שלוות החיים שלו הייתה כל כך מיוחדת ולא הסתדר בשכל הישר שהוא ככה יילך, אבל אנחנו מאמינים שזו השליחות שלו בעולם ואני יכול לומר שהוא ביצע אותה בשלמות. חבריו לעבודה בסניף 'אושר עד' כל הזמן באים, מנחמים ומביאים אוכל. זה מחזק אותנו מאוד", אמר האח.
פורסם לראשונה: 10:50, 27.05.20