חברי ועד ההורים בבית ספר 'נעם מוריה' ובית ספר 'בן צבי' בהם גם כיתות לחינוך מיוחד החליטו על השבתת הלימודים החל מהיום (שני) בבוקר.
1 צפייה בגלריה
נעם מוריה
נעם מוריה
נעם מוריה
(צילום: שרון צור)
בעוד ברחבי הארץ נערכו היום לקליטת התלמידים בחזרה בבתי הספר אחרי הפסקה ארוכה, תלמידי בית ספר 'מוריה' ו'בן צבי' נשארו בבתיהם. ועד ההורים הבית ספר מסר כי ההחלטה התקבלה לאחר דיון ממושך מול אגף החינוך בעיריית עפולה, שהסתיים במבוי סתום בכל הנוגע למתן הסעות לתלמידי החינוך המיוחד בבית הספר.
"בהתאם להחלטת הרשות המקומית מחר אמורה לחזור למסגרת לימודית סדירה כל הילדים החל מכיתות א'-ו'. למרות החזרה לשגרה הרשות איננה אישרה לבית ספר את הסעות התלמידים. כידוע בית הספר הינו בית ספר מוסע (כ-80 אחוז מסה"כ הילדים). הילדים אינם קורבנות להחלטות בירוקרטיות ולכן אנו ועד ההורים מכריז על שביתה כוללת של כיתות א'-ו' עד לחזרה לשגרה אמיתית- שהסעות הינה עמוד שדרה קיומי בה", נמסר מועד ההורים.
לדברי הועד מרבית התלמידים לא הגיעו הוים לבית הספר. "אין בשביתה רצון ניגוח אלה רצון של חזרה לשגרה לטובת הילדים". נמסר מהנהגת ההורים המוסדית של 'נעם מוריה' "מבקשים סליחה מהילדים היקרים שלא זכו כמו כל הילדים במדינת ישראל לקבל את הזכות הלגיטימית לחזור ללמוד. תודה להורים שהגנו על זכויות הילדים שלנו ושיתפו פעולה. 97% מהילדים לא הגיעו לבית הספר וכולנו נושאים תפילה שיתקבלו היום החלטות נכונות ויחזירו את הילדים לספסל הלימודים".
חבר ועד ההורים ב'נעם מוריה' אמר הבוקר: "אחרי שלושה חודשים שהילדים בבית לא נותנים להם ללמוד זו שערורייה. עצם העובדה ש-97% מההורים לא שלחו את הילדים זו הצבעה ברגליים. בדרך כלל ועדי הורים מצליחים להשבית מקסימום 50%. והנתונים האלה זו נורת אזהרה לרשות שצריכה להתעורר על עצמה דחוף".
כאמור אותה הבעיה חלה גם בבית הספר 'בן צבי' שהחליט גם הוא לא להחזיר הילדים לבית הספר. מועד ההורים הבית ספרי, 'בן צבי' נמסר: "אנו משביתים את כל תהליך החזרת תלמידי כיתות ד'-ו' בתור הזהרה עד ליום ראשון הקרוב, 24 למאי. אם לא ניראה שום פתרון בהמשך- נשבית גם את כל לימודי כיתות א'-ג".
תגובת עיריית עפולה תפורסם לכשתתקבל.