אברהם מילוא ז"ל בן קיבוץ שדה אליהו ואביו של רס"ן נדב מילוא ז"ל שנפל בלבנון הלך לעולמו בגיל 75.
3 צפייה בגלריה
אברהם מילוא ז"ל
אברהם מילוא ז"ל
אברהם מילוא ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
מילוא נולד ב- 1945 בקיבוץ שדה אליהו, למד בבית הספר של הקיבוצים הדתיים והיה תלמיד מצטיין. בילדותו נפגע מנגיף הפוליו שהותיר בו רק חולשה שאינה נראית לעין. את שירותו הצבאי עשה כלוחם ומפקד בחיל התותחנים. לאחר שחרורו בשנת 1966 נשלח על ידי הצבא לשליחות בת מספר חודשים לאירן, בסיום השליחות חזר לקיבוץ והכיר את אשתו בריג'יט, עולה מצרפת, לה היה נשוי 51 שנה.
בשנת 1976 מונה לשליח מרכזי של הנוער והחלוץ באירופה וטס יחד עם אשתו לשליחות בצרפת. מילוא היה קצין מצטיין ונלחם במלחמת ששת הימים ברמת הגולן ובמלחמת יום הכיפורים בה היה המג"ד הכי צעיר בצה"ל.
מילוא למד כלכלה חקלאית בפקולטה ברחובות וסיים תוך ארבע שנים תואר ראשון ושני. לאחר לימודיו שימש כמרכז משק של שדה אליהו ולאחריו כמרכז משק של תנועת הקיבוץ הדתי בישראל ולימד בקורס מרכזי משק במדרשת רופין.
3 צפייה בגלריה
רס"ן נדב מילוא ז"ל
רס"ן נדב מילוא ז"ל
הבן רס"ן נדב מילוא ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
בשנת 1979 כשהיה בן 34 עבר מילוא תאונת דרכים ונפצע קשה בראשו. לאחר שנה וחצי של שיקום בבית לווינשטיין הוא הצליח להתעשת ולהתאושש מהפציעה, אבל הוא לא היה כפי שהיה קודם. "הוא נעזר במקל הליכה, אבל הוא בנה את עצמו מחדש. נסענו מאז לטיולים ברחבי אירופה. הוא היה עדיין עם יכולות, הוא המשיך ללימודי דוקטורט, הוא לא ויתר על כלום ואני לא ויתרתי עליו", סיפרה אשתו.
אחרי התאונה לימד מילוא במגמת כלכלה ונתן שיעורים פרטיים במתמטיקה: "הוא נכנס לכיתה ואמר לילדים, אני עברתי תאונה ואתם תתחילו לעבוד קשה. מאדם שהיה מאוד הישגי הוא הפך להיות אדם עדין, שהבין את החלש. הוא היה מאוד משמעותי בבית למרות הנכות. הוא לימד את הילדים לבר מצווה והיה עד בחתונות. הוא גם המשיך ללכת לבית הכנסת ולשמש שליח ציבור בתפילות בערב שבת".
לפני שמונה שנים מצבו החל להידרדר, הוא נעזר בכיסא גלגלים ויכולת הדיבור שלו הידרדרה לאט-לאט עד שניטלה ממנו יכולת הדיבור: "הוא תקשר דרך העיניים וכך הייתה התקשורת בינינו".
בשנת 1997 נפל בנו רס"ן נדב מילוא ז"ל, מ"פ בחה"ן צנחנים, בלבנון והוא בן 24. האב התקשה להתמודד מאז עם הכאב של אובדן בנו. "מישהו כתב שנדב נפל בקרב ואברהם לא קם. נדב היה מאוד מוצלח, בדיוק כמו אבא שלו", סיפרה האם, "היה לו קשה להתמודד עם הכאב בעיקר כי הוא היה טיפוס סגור. הוא היה צבר אמיתי שלא מפגין רגשות, אבל המבט שלו דיבר הרבה".
3 צפייה בגלריה
אברהם מילוא ז"ל
אברהם מילוא ז"ל
מילוא ז"ל. התקשה להתמודד עם אובדן בנו
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם >>>
בריג'יט אוספת כעת את השברים ומנסה להתמודד: "אני מתגעגעת אליו, למבט שלו ולאהבה שלו. הוא ידע להראות לי תמיד את האהבה שלו, בזמן שהוא היה יכול לדבר, תמיד כשהייתי באה הביתה הוא היה שואל איך עבר היום והתעניין בי. הייתה לו נוכחות בבית, היה אכפת לו ממני והוא הרגיש אם אני נמצאת או לא נמצאת. אני מתגעגעת גם לעצות שלו, כמעט עד הרגע האחרון הוא הצליח לייעץ לי. כשהייתי צריכה לחפש מילה שלא הכרתי באנגלית, בעברית או בצרפתית שאלתי אותו איך אומרים את המילה והוא שלף מיד את התשובה".
מילוא נפטר בשבוע שעבר בביתו במיטתו. "לא היו סימנים לפני זה, הוא לא הרגיש טוב, אבל לא חשבנו שזה יוביל למותו", אמרה, "הוא עשה את זה מאוד בשקט בלי להטריח אף אחד, כמו שהוא היה בחיים. הוא לא דיבר הרבה אבל הוא היה ציני עם המון חוש הומור".
הוא הותיר אחריו את אשתו בריג'ט, שלושה ילדים (דן, מיכל ובועז). נכדו הבכור נקרא על שמו של הבן נדב ז"ל.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק