עיריית עפולה והסונכות לעסקים קטנים של משרד הכלכלה יעניקו ייעוץ חינם לבעלי עסקים ליציאה בטוחה תוך מזעור נזקים ממשבר הקורונה. מאז פרוץ משבר הקורונה לפני כחודשיים ביצעה עיריית עפולה מספר פעולות כדי לסייע לעסקים הקטנים ובראשן עצרה הרשות את האכיפה בחניית כחול-לבן, ביטול תשלום ארנונה לבעלי עסקים לשלושה חודשים, יציאה לקמפיין חוצות הקורא לתושבים לרכוש רק מעסקים מקומיים וכאמור אישור ההחלטה האחרונה למתן סיוע, ייעוץ וליווי מטעם אנשי מקצוע.
1 צפייה בגלריה
המרכז המסחרי ליד צומת הקאנטרי
המרכז המסחרי ליד צומת הקאנטרי
המרכז המסחרי ליד צומת הקאנטרי
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
מהעירייה נמסר כי הסיוע ניתן בעקבות פניה של ראש העיר, אבי אלקבץ, לסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה בהובלת רן קיוויתי אשר נענה לבקשה והקצה פלטפורמה מיוחדת לבניית תכנית סיוע לעסקים בעיר. במכתבו כתב קיוותי: "לאור האטה בכלכלה המקומית כתוצאה מהתפשטות נגיף קורונה ובהמשך לבקשתך, הסוכנות תקצה שעות ייעוץ לעירית עפולה, לצורך התמודדות עם האתגרים העומדים בפניי עסקים קטנים ובינוניים". את התכנית תוביל החברה הכלכלית מצד הרשות המקומית בשיתוף סניף "מעוף" של הסוכנות לעסקים קטנים.
ראש העיר אבי אלקבץ ציין כי "העירייה פעלה ותמשיך לפעול על מנת לתת כתף לבעלי העסקים שחוו משבר לא פשוט יחד עם תושבי מדינת ישראל והעולם כולו. לאחר ההוראה המידית לביטול הארנונה לעסקים לשלושה חודשים והקמפיין הנרחב שיצאנו בקריאה לעידוד רכישה מקומית אנו נפעל עכשיו גם במישור הייעוץ, ההכוונה והשיווק לבעלי העסקים. עפולה ידועה כעיר משגשגת מבחינה עסקית ואנו נפעל בכל הכלים על מנת לשמר אותה ככזאת ואף להעצימה".