מנשה יצחק בן ה־68 מנוף הגליל הוא מומחה לתשבצי היגיון. מפעם לפעם הוא מפרסם בקבוצת הפייסבוק שהוא מנהל בשלוש השנים האחרונות, 'הגדרות תרתי משמע', מגוון הגדרות של תשבצי היגיון. "תשבצים רגילים אני פותר מגיל 10. עם השתבצי היגיון התחלתי גם מזמן, בסביבות שנות ה־80. לפני חמש שנים בערך נכנסתי לתחום של 'הגדרות תשבץ היגיון'. היה תשבץ אחד שפרסמתי גם בעיתון 'מעריב' בפינה של תשבץ אורח", הוא אומר.
1 צפייה בגלריה
מנשה יצחק. פותר תשבצים כבר מגיל 10
מנשה יצחק. פותר תשבצים כבר מגיל 10
מנשה יצחק. פותר תשבצים כבר מגיל 10
(צילום: שרון צור)
לפני יציאתו לפנסיה לפני כשנתיים, עבד יצחק כ־40 שנה בבנק דיסקונט. כעת בזמן הפנסיה הוא מנצל את הזמן להתעסק בתחביבים שלו. "מגיל צעיר נמשכתי לזה כי זה אתגר אותי. בשביל להגיע לפתרון צריך לחשוב קצת מחוץ לקופסה. אחד המקומות הראשונים בארץ שבהם התפרסמו תשבצים היה ירחון בשם 'מוניטין'. ראיתי שאני מצליח לפתור כמעט את כל ההגדרות, זה אתגר אותי והמשכתי לחפש אותם. היום בכל עיתון שמכבד את עצמו יש תשבץ".
יצחק, שמתגורר בנוף הגליל משנת 61', לא שוכח מהיכן בא ודואג לשרבב את שם העיר בתשבצי ההיגיון שלו. "לא מזמן כתבתי הגדרה שאמרה 'ככה מזרזים כאן בגללי את העיר'. הפתרון הוא נוף הגליל. הדרך לפתרון הוא, 'ככה מזרזים' פירושו 'נו', 'כאן' זה 'פה' ואת 'בגללי' מפרקים ל'גל-לי' מה שיוצר גליל. ביחד זה 'נוף הגליל'. העיר מופיעה בתשבצים שלי בכל מיני קונוטציות שונות", הוא אומר ומוסיף מדוע חשוב לו לשים את נוף הגליל על המפה. "אני גר פה מהילדות, גדלתי פה וחייתי פה את מרב שנותיי. טוב לי פה ואני אוהב את העיר אז אני דואג להזכיר אותה".
אתה חושב ששינוי שם העיר עשה את שלו?
"אני לא כל כך אוהב את השינוי הזה, אבל אני מסתגל אליו. אני לא חושב ששם יכול לשנות תדמית. מה שמשנה תדמית זו העשייה וההתפתחות של העיר".