חבר מועצת העיר עפולה ומחזיק תיק הרווחה בעירייה, איתי כהן, נרתם השבוע לסייע ולעזור לאדם ערירי וחסר אמצעים שחי בגפו בדירה מוזנחת במצב קשה שאינה ראויה למגורים. כהן גייס מייד תושבים ובעלי מקצוע מהעיר שנענו בשמחה והבטיחו לסייע בכל הנדרש ובימים הקרובים, ביחד עם שיתוף פעולה של העירייה, יחלו לנקות את הבית ולשפץ אותו.
4 צפייה בגלריה
הבית של הערירי מעפולה
הבית של הערירי מעפולה
הבית של הערירי
(הבית של הערירי מעפולה)
כהן הגיע לביתו של האדם הערירי שלא היה מוכר לגופי הרווחה בעיר לאחר שזה פנה אליו וביקש שיבוא לראות את דירתו ולסייע לו. "הוא פגש אותי בעיר ושאל אותי אם אני יכול לבוא אליו לבית ולנסות לסייע לו במזון", סיפר כהן. כשהגיע חבר המועצה לביתו של הנזקק חשכו עיניו: "פשוט זוועה. הרצפה מכוסה בבוץ ויש ריח מחריד. מזרון באמצע הסלון והכל שבור והרוס, החלונות הרוסים ויונים נכנסים לתוך הבית באין מפריע. גם החשמל בדירה רעוע והאינסטלציה שבורה, בית שלא ראוי למגורים".
4 צפייה בגלריה
הבית של הערירי מעפולה
הבית של הערירי מעפולה
זבל ובגדים בכל מקום
(הבית של הערירי מעפולה)
לאחר שחזר לביתו ועיכל את מה שראה החליט כהן לעשות מעשה, הוא העלה פוסט לפייסבוק וקרא לתושבים לעזור במה שניתן. המענה היה מידי ובתוך זמן קצר גייס כהן תרומות של ריהוט ומוצרי חשמל, וכן את שירותם של מספר בעלי מקצוע הנדרשים לשיפוץ הבית.
4 צפייה בגלריה
הבית של הערירי מעפולה
הבית של הערירי מעפולה
בוץ כיסה את הריצפה
(צילום: איתי כהן)
"בתור נבחר ציבור וגם בתור אדם לא יכולתי לעצום עיניים לזוועה הזו במיוחד שמדובר בתושב עפולה", אמר כהן, "גייסתי מיד צבעים, חשמלאים ואינסטלטורים. אנשים אמרו שהם תורמים לו מוצרי חשמל, ריהוט ומוצרי מזון. רתמתי גם את גידי עובדיה, סמנכ"ל התפעול של העירייה, שיסייע לנו גם במשאית פינוי האשפה לצורך פינוי הזבל שהצטבר בדירה".
על אף שמדובר במקרה בו העירייה אינה חייבת לסייע, שיפוץ הדירה יתבצע בשיתוף פעולה מלא שלה. "אני שמח שהעירייה נרתמה", אמר חבר המועצה, "על אף שהעירייה לא משפצת דירות, האנושיות היא לפני הכל. זה מקרה חריג שלא קורה בכל יום ואנחנו חייבים להרים את הכפפה כעיר וכחברה כדי לתת לתושב הזה את האפשרות לחיות בכבוד בעיר שלנו".
4 צפייה בגלריה
חבר מועצת העיר עפולה איתי כהן
חבר מועצת העיר עפולה איתי כהן
חבר מועצת העיר עפולה איתי כהן
(צילום: שרון צור)
כבר בימים הקרובים יחלו בשלב הראשוני של פינוי האשפה והריהוט הישן מהדירה. "בעוד כמה ימים נגיע עם צוותי ניקיון ופינוי ננקה את הבית ונחטא אותו. בשלב הבא בעלי המקצוע ייכנסו ויצבעו מחדש את הדירה ויתקנו את מערכת החשמל והאינסטלציה. נתקין לו גם גופי תאורה ונשים לו סלון יפה וטלוויזיה ומוצרי חשמל חדשים נרכוש לו גם ריהוט ובגדים חדשים. אנחנו למעשה זורקים לו את כל תכולת הבית חוץ מכמה דברים אישיים שיש לו ומחליפים הכל בחדש".
גם אחרי שיושלם שיפוץ הבית מבטיח כהן כי האדם הערירי לא יישכח והוא כבר הועבר לטיפול גורמי הרווחה בעירייה. "אנחנו נראה איך אנחנו יכולים להמשיך לסייע לו גם דרך הביטוח הלאומי כדי שתהיה לו מטפלת שתטפל בו לפחות פעמיים בשבוע. נדאג לו גם לאוכל במהלך כל השבוע ככל שאפשר", סיכם כהן.