במסגרת היערכותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) למפקד האוכלוסין והדיור של ישראל, נחנך המשרד האזורי לחזרה הכללית למפקד האוכלוסין והדיור בעפולה. החזרה המתוכננת תהווה ניסוי מקדים למפקד ותיערך ב- 51 יישובי הצפון במרחב חדרה – נצרת והסביבה. במהלכה יתבקשו כ-35,000 נדגמים להשיב לשאלון המפקדי ולראשונה יוכלו לבצע זאת גם אונליין באמצעות כניסה לאתר אינטרנט מאובטח.
1 צפייה בגלריה
המשרד האזורי בעפולה
המשרד האזורי בעפולה
פרופ' דני פפרמןוראש העיר אבי אלקבץ
(צילום: רובי קוטר)
ביום רביעי נחנך המשרד האזורי במעמד הסטטיסטיקן הלאומי- פרופ' דני פפרמן – הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס, ראש העיר עפולה אבי אלקבץ. עוד נכחו באירוע: סגן ראש עיריית עפולה שלמה מליחי, מנכ"ל עיריית עפולה שלום שלמה, סיגלית סוסנה - סמנכ"ל הון אנושי ומינהל בלמ"ס, מנהלי ועובדי למ"ס.
הסטטיסטיקן הלאומי, פרופ' דני פפרמן: "מפקד האוכלוסין והדיור הינו פרויקט לאומי, בעל חשיבות ממלכתית הנוגע לכלל תושבי ישראל, מדינה לא יכולה להתקיים ללא נתונים מקיפים, איכותיים ועדכניים. מפקד האוכלוסין משקף תמונת מצב מלאה ומהימנה על כלל אוכלוסיית המדינה ומאפייניה בהיבטים דמוגרפיים - חברתיים וכלכליים יחד. החזרה הכללית תאפשר ללמ"ס להיערך טוב יותר לביצועו של מפקד האוכלוסין, אני מודה לכל השותפים, לראשי הרשויות ולציבור הנדגמים על שיתוף הפעולה להצלחת המפקד".
ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ: "עפולה גאה לארח את הלמ"ס לתחילת החזרה הכללית לפרויקט הממלכתי של ישראל. אני מאחל לכלל חבריי ראשי הערים ולהנהלת הלמ"ס הצלחה רבה".
מנהל אגף בכיר עבודת השדה מפקד ניצן הכהן: "במהלך השנים האחרונות, עבדה הלמ"ס על שינוי שיטת איסוף הנתונים על מנת לייעל את תהליכי העבודה ולחסוך במשאבים, כך שרק 6% מהאוכלוסייה תשתתף במדגם, השאלות יקוצרו ויחסכו זמן וכסף רב. אנו מעודדים את ציבור הנדגמים להשיב על השאלון המפקדי בדיגיטל ולחסוך הגעת סוקרים או פוקדים מטעם הלמ"ס".
את המשרד האזורי אשר יהיה אמון על הקשר השוטף בין הלמ"ס לבין היישובים הנדגמים בחזרה תנהל גלית מרקוביץ'. החזרה הכללית למפקד צפויה להתחיל ב- 28 ביוני ובה ייקחו חלק 35 אלף נדגמים שיתבקשו להשיב על שאלון המתייחס לכל המתגוררים במשק הבית. המענה על השאלון הוא אישי והנתונים הנאספים בו תוך שמירה על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים כמתחייב בפקודת הסטטיסטיקה.
במדינת ישראל בוצעו עד כה שישה מפקדי אוכלוסין. המפקד הראשון היה עם קום המדינה ב- 1948, אחריו נערכו המפקדים אחת לעשור. המפקד הקרוב עתיד להתבצע במהלך שנת 2021 ויהיה מפקד משולב אשר יתבסס ברובו על נתונים מנהליים לצד איסוף נתונים מהשטח ובו צפויים להשתתף כ- 550 אלף נדגמים מכלל תושבי ישראל.
פורסם לראשונה: 10:03, 31.05.20