אחרי למעלה מעשור שבו הפאב 'איזי שאנטי בר' ברמת ישי מהווה בית למאות בליינים, הוא נמצא עכשיו בסכנת סגירה. בימים האחרונים מבקש עידו ראובני, בעלי הפאב, עזרה בגיוס המונים שנפתח לפני כחודש ב־headstart.
2 צפייה בגלריה
עידו ראובני. "רוצה להיות אופטימי"
עידו ראובני. "רוצה להיות אופטימי"
עידו ראובני
(צילום: שרון צור)
ראובני בן ה־33 פתח את 'איזי' ב־2012. בעקבות ההצלחה הגדולה הוא החליט לפני כשנה לפתוח סניף נוסף בקיבוץ מרחביה. "הסיבה שהמקום החזיק מעמד כל כך הרבה שנים היא שיש בו הרבה דברים קטנים שגורמים לאנשים להרגיש בבית", הוא אומר.
תקופת הקורונה והשבתת המשק לא פסחה גם על ראובני, שנאלץ לראות את המקום שהקים בשתי ידיו סגור וריק מאדם, לראשונה זה עשור. "הסניף במרחביה נפתח השנה; מדובר בעסק חדש וזה ממש הקשה על הפעילות", הוא מספר. "אבל בחודש הראשון עוד הייתי אופטימי שנחזור לעבוד והכל יהיה בסדר. אחרי שעברו יותר מחודשיים, עם הפסדים של כמעט 70 אלף שקל, כבר הבנתי שהולכת להיות פה מכה רצינית. ציפיתי כמו כולם לעזרה מהמדינה אבל אם מנהל הבנק החליט לסגור לי כמו לרבים אחרים את הברז, אז ממי עוד יש לי לבקש עזרה?"
2 צפייה בגלריה
עידו ראובני
עידו ראובני
ראובני. "רוצה להיות אופטימי"
(צילום: שרון צור)
אילו מחשבות עוברות בראש כשאתה רואה את ה'בייבי' שלך קורס מול העיניים?
"זה היה קשה, זה מתסכל. היה קשה ללכת לישון עם הידיעה שאחרי כמעט עשור של פעילות אני צריך לסגור. לכן החלטתי ללכת על גיוס המונים, שם אנחנו מציעים כל מיני הטבות של הפאב".
אף על פי שהפאב צבר לעצמו עם השנים 'קהל מעריצים', גיוס ההמונים שהחל לפני קצת יותר מחודש לא נחל הצלחה גדולה עד כה. למרות האכזבה, ראובני מקווה כי החודש שנותר לקמפיין יביא עמו בשורות טובות יותר. "בינתיים אנחנו עומדים על 15 אחוז מהיעד. אני מבין שזו תקופה לא פשוטה וכולם קצרים בכסף, אבל חשבתי שאצליח להשיג את ה־900 איש שיתמכו במקום ויקנו איזושהי הטבה. אני לא צריך יותר מזה. 900 אנשים זה לא בשמים, אבל בינתיים רק 60 התגייסו. יש לנו עוד חודש ואני רוצה להיות אופטימי. אני מקבל תגובות מהמון אנשים שרוצים לראות את ה'איזי' ממשיך".
יש מחשבות מה יקרה ביום שאחרי?
"לחשוב שכל מה שבניתי פה, למעשה מפעל החיים שלי ייגמר פתאום, זה קשה. כנראה אצטרך זמן לעכל את זה, כי אני נלחם על המקום הזה כבר שנים".
לסיוע: https://headstart.co.il/project/58070