חברת ההייטק 'סולאראדג', מהמובילות בעולם בתחום האנרגיה המתחדשת, הגיעה לנוף הגליל. ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט ביקר ביום רביעי השבוע במבנה החדש של החברה בפארק 'ציפורית'. המבנה משתרע על שטח של 10,000 מ"ר ונקרא 'סלע 1' על שם גיא סלע ז"ל, המייסד והמנכ"ל הראשון של החברה, שליווה את תהליך ההקמה בנוף הגליל ונפטר לפני כחצי שנה ממחלה קשה.
1 צפייה בגלריה
חברת ההייטק 'סולאראדג'
חברת ההייטק 'סולאראדג'
ביקור ראש העיר רונן פלוט במפעל חברת ההייטק 'סולאראדג' ב'ציפורית'
(צילום: פרטי)
מהעירייה נמסר כי ראש העיר פלוט הגיע למקום כשהוא מלווה בסרגיי זלוטניק, מנהל מנהלת הפארק. השניים התקבלו על ידי אורי בכור, סמנכ"ל התפעול הגלובלי ואייל שלום, מנהל המפעל בנוף הגליל. "זהו אירוע היסטורי. 'סולאראדג'' היא חברת עוגן שעצם פעילותה בנוף הגליל מהווה קטליזטור לחברות ולמפעלים נוספים בתחום ההייטק", אמר פלוט וציין כי עד היום התרכזה פעילות הייצור של 'סולאראדג'' במדינות שונות בעולם.
'סולאראדג' היא חברה הנסחרת בנאסד"ק ועוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של מערכות ייצור חשמל מאנרגיה סולארית. מדובר בחברה מובילה בעולם בתחומה, שהמוצרים שלה נמכרים ביותר ממאה מדינות. "מדובר בבשורה אמתית לתושבים הצעירים, שעד היום נאלצו לעזוב את העיר בגלל העדר תעסוקה וכיום יש להם סיבות טובות להישאר" - אמר פלוט.
תהליך הגעתה של 'סולאראדג'' לנוף הגליל החל לפני כשלוש שנים, לאחר שראש העיר שכנע את בעליה כי פארק 'ציפורית' הוא המקום האופטימלי לפעילותה. החברה מגייסת באופן יזום עובדים מקרב תושבי העיר: מתוך 120 עובדים המועסקים בחברה, שנמצאת בשלבי הרצה, למעלה ממחצית הם תושבי העיר. בימים אלה מגייסת החברה עשרות עובדים חדשים.