עיריית בת ים מעודדת את תושביה לבצע בדיקות קורונה ומציעה בתמורה להשתתף בהגרלה ולזכות בשובר על סך 1,000 ש"ח לקניות ברשת מזון גדולה בעיר. במיינט בת ים מסבירים כי כל תושב שיגיע להיבדק, יהיה זכאי למלא טופס עם פרטיו ולהיכנס להגרלת "בת ים נבדקת". בימי הבדיקות יוגרלו שלושה שוברים, לנבדקים תושבי בת ים בלבד.

4 צפייה בגלריה
עובדי עירייה במתחם הבדיקות בעיר
עובדי עירייה במתחם הבדיקות בעיר
עובדי עירייה במתחם הבדיקות בעיר
(צילום: דוברות עיריית בת ים)

במסגרת האכיפה הממוקדת של הנחיות משרד הבריאות, חשפו שוטרי תחנת חדרה במהלך סוף השבוע האחרון בשטח מיוער סמוך ליער חדרה, מסיבת טבע בהשתתפות כ- 100 איש. במיינט חדרה דיווחו כי המסיבה הופסקה ומשתתפיה פוזרו. מארגן המסיבה, תושב טירת כרמל בן 56, עוכב לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה וציוד ההגברה הוחרם לשם מניעת המשך המסיבה האסורה.


במיינט פתח תקוה סיפרו על ההתקהלות הגדולה שנרשמה מחוץ לסניף "שוק מהדרין" מקבוצת "יינות ביתן" ברחוב מנחם בגין בהדר גנים בעקבות אירוע פתיחה של הסניף המחודש. אירוע ההשקה של הסניף, שעבר שיפוץ לאחרונה, כלל בין היתר דוכנים מחוץ למרכול ואף בתוכו כשאל המקום הגיעו תושבים רבים עם ילדיהם, שיצרו התקהלות הרבה מעבר למותר על פי ההנחיות. חלקם אף נצפו כשאינם עוטים מסכות כנדרש. זמן קצר לאחר מכן הגיע אל המקום צוות סיור עירוני, שקנס את האחראי על האירוע ופיזר את הנוכחים.

4 צפייה בגלריה
התקהלות בהדר גנים
התקהלות בהדר גנים
התקהלות בהדר גנים
(צילום: בר חלילי)

במיינט קריות מדווחים השבוע כי במסגרת אכיפה ממוקדת ויזומה של תחנת זבולון נגד מחוללי פשיעה ובהם בתי בושת, במטרה לנתק את "צינור החמצן הכלכלי" של כנופיות פשע ולהביא לקריסתם, נחשף בית בושת בקרית אתא. השוטרים עכבו לחקירה תושב קרית אתא, בן 54, ותושבת חיפה, בת 45, בחשד שהפעילו את המקום.

4 צפייה בגלריה
בית בושת בקרית אתא
בית בושת בקרית אתא
בית בושת בקרית אתא
(צילום: דוברות המשטרה)

דרמה בגן המשחקים. השבוע התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוט שראשו נלכד במתקן צינורי בגן ציבורי ברחוב מבצע נחשון בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א חילצו את ראשו של הילד בן ה- 3 מהמתקן וביצעו בדיקות רפואיות. מצבו של הילד יציב והוא לא נזקק לפינוי לבית החולים. חובש בכיר במד"א, ירון בראל, סיפר למיינט באר שבע: "כשהגענו לגן הציבורי ראינו את הפעוט שוכב על הדשא כראשו לכוד בתוך המתקן והוא בוכה ואימו שישבה בסמוך אליו הייתה נסערת. סיפרו לנו שבמהלך משחק ראשו נתקע בתוך הצינור והוא לא הצליח לצאת. יחד עם כוחות נוספים שהגיעו למקום ניסינו לחלץ אותו והדבר התאפשר לאחר שלקחנו שמן בישול מדיירים מבניין סמוך, והצלחנו בצורה בטוחה למרוח שמן על פלג גופו העליון של הפעוט ותוך שמירה על הצוואר חילצנו אותו החוצה. ביצענו בדיקות רפואיות ולשמחתנו מצבו של הילד היה יציב והוא לא נזקק לפינוי לבית החולים".
בתקופת הסגר השני פתחה רשת הספריות "כותר ראשון" של החברה העירונית בראשון לציון, שירותים חדשים לתושבות ולתושבי העיר: משלוחי ספרים עד הבית לבני הגיל השלישי ללא עלות, ספרייה עצומה של ספרים מקוונים ו- Take Away של ספרים על פי הזמנה מראש. המשפחה שהשאילה הכי הרבה ספרים בתקופת הסגר השני היא משפחת שטרית, שהשאילה לא פחות מ-58 ספרים. "בשבילנו לקרוא זה כמו לנשום, זה צורך בסיסי שמעשיר את האופקים והידע הכללי" אמרה אם המשפחה, טיראנה שטרית, למיינט ראשון לציון. "כל המשפחה לוקחת חלק במאמץ ואנחנו מבטיחים לשמור על המקום הראשון".

4 צפייה בגלריה
הראל שטרית. שיאני הספרים
הראל שטרית. שיאני הספרים
הראל שטרית. שיאני הספרים
(צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון)