חופית משה (31), קוסמטיקאית מעפולה ודמות מוכרת ממסעדת 'שנקינס' הידועה בעיר, התבשרה ביום שבת שעבר כי נמצאה מאומתת לקורונה.
2 צפייה בגלריה
חופית משה
חופית משה
חופית משה
(צילום: פרטי)
משה אומרת כי ברגע שהחום עלה לה, יחד עם ההרגשה של איבוד הטעם והריח, הבינה כי ככל הנראה נדבקה. "אי אפשר לדעת מאיפה זה בא. אני מאמינה שנדבקתי מאחת הלקוחות שלי, שלא ידעה בעצמה שהיא חולה. כמובן שהקפדתי לשמור על הכללים וההנחיות וגם אני וגם הלקוחות שלי עוטות מסכה, אבל זה לא באמת מאה אחוז הגנה", אומרת משה, שעדיין מנסה לפענח ממי והיכן נדבקה.
משה מתגוררת עם הוריה, שנמצאים ברמת סיכון גבוהה, ונמצאת בבידוד בחדרה החל מיום שבת. עם זאת, למען בריאות ההורים וכדי לא לסכנם שלא לצורך היא תעבור למלונית שמאכלסת חולי קורונה.
2 צפייה בגלריה
חופית משה
חופית משה
חופית משה. מתגעגעת לעבודה
(צילום: פרטי)
"אני מרגישה בסדר גמור, למעט איבוד הטעם והריח. ביום שישי היה חום, אבל זה חלף ואני מקווה שהתסמינים יישארו ככה. מעבירים אותי למלונית כדי לא לסכן את ההורים שלי. אני עדיין לא יודעת לאן, אבל כנראה למלון 'דן'. זה אולי נשמע כמו סוג של חופשה, אבל מי שמכיר אותי יודע שבראש ובראשונה אצלי זו שגרה ועבודה, אז יהיה לי מאוד קשה להעביר את התקופה הזו בלי לעבוד".
בתור עצמאית את חוששת שיחמירו את הסגר ושוב תיאלצי לסגור את הקליניקה, או שהמסעדה תיסגר?
"זו תקופה מאוד לא פשוטה אבל אני חושבת שהסגר נכון, כי אנחנו רוצים לסיים עם זה ושהמדינה שלנו תתנקה מהקורונה. כשיש לך משפחה בסיכון את קודם כל דואגת לבריאות ואחרי זה לפרנסה. יחד עם זאת, לא צריך לסגור הרמטית את המשק כמו שהיה בגל הראשון וצריך לפעול בדרכים שיתאימו גם לבעלי העסקים וגם לשמירה על הבריאות של כולנו".
משה נחשפה ללא מעט אנשים בעיר מאחר שהיא מסייעת למשפחתה גם במסעדת 'שנקינס', אך סועדי המקום יכולים להיות רגועים: כל בני המשפחה דאגו לעבור בדיקות קורונה ונמצאו שליליים. כמו כן, המקום עבר חיטוי. "בלי שום קשר לקורונה המקום מאוד אסתטי ונקי ואת זה כולם יודעים. אנחנו דואגים לשטוף ידיים בכל רגע נתון ולשמור על כל הנהלים, אז אין לאף אחד ממה לחשוש".
יש לך מסר לאחרים?
"כמו כולם, תמיד אמרתי - לי זה לא יקרה, אבל אי אפשר לדעת מתי, איפה ואיך זה מגיע. בבקשה שמרו על עצמכם ותיצמדו להנחיות. זאת תקופה לא פשוטה ועם קצת מאמץ של כל אחד ננצח את המגפה הזו. לסכן את עצמכם ואת האנשים שאתם אוהבים זה הרבה יותר כואב מקנס של 500 שקל על אי עטיית מסיכה. מקווה שנוכל לחזור לחיים הרגילים שלנו במהרה. אני מודה לכולם על המילים החמות ושולחת ברכת רפואה שלמה לכל עם ישראל".