הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז צפון מעכבת תוכנית להקמת חווה סולארית בשטחי קיבוץ 'רמת דוד'. לדברי ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר התוכנית מתעכבת מכיוון שהיא מתנגשת עם התוכנית להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג בעמק יזרעאל.
2 צפייה בגלריה
עמק יזרעאל
עמק יזרעאל
עמק יזרעאל
(צילום: שרון צור)
תוכנית שלכאורה ממשיכה להיות מקודמת בפועל למרות התנגדותה הנחרצת של המועצה. "אנחנו מקווים שבממשלה החדשה תהיה עצירה של התוכנית להקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל, אבל נכון לרגע זה מנהל התכנון מתנהג כאילו התוכנית מתקדמת ולכן הוא עושה הגבלות", אמר בצר, "אנחנו ממשיכים להילחם להציל את העמק מהתוכנית הנוראית הזאת".
התוכנית להקמת שדה פוטו וולטאי (חווה סולארית) בקיבוץ רמת דוד עוכבה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לאחר שכבר אושרה על ידי הוועדה המקומית, זאת בעקבות התנגדותם של נתיבי ישראל ורשות התעופה האזרחית שדרשו שיבוצע איתם תיאום. אלא שגם לאחר שבוצע התיאום, התעכבה התוכנית שוב לאחר שהוועדה המחוזית דרשה תיאום נוסף גם מול מנהל התכנון בירושלים.
"אנחנו כעסנו מאוד על ההחלטה הזו", אמר בצר, "הם דרשו תיאום בהתחלה עם נתיבי ישראל ורת"א, אז מה קרה שהם דורשים פתאום תיאום נוסף? הם רצו בכלל לפסול את התוכנית ולעצור אותה ואמרתי שאני לא מסכים. כמו שהמדינה מקדמת תוכנית להקמת שדה תעופה אזרחי גם לקיבוץ רמת דוד יש זכות לקדם תוכנית".
בסופו של דבר התקבלה פשרה וניתנה ארכה של 90 יום נוספים לצורך התיאום הנוסף עם מנהל התכנון בירושלים. מיכאל קישון מנהל העסקים בקיבוץ רמת דוד לא מרוצה מהבירוקרטיה שמעכבת את הקמתה של החווה הסולארית ותולה את האשמה בתוכנית להקמת שדה תעופה אזרחי בעמק שעדיין לא ירדה מהפרק.
2 צפייה בגלריה
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
(צילום: שרון צור)
קראו גם >>>
"אין לי ספק שכל נושא שדה התעופה המתוכנן בעמק מעכב פעילויות עסקיות של הקיבוץ", אמר קישון, "התוכנית נדחית ומתעכבת כל הזמן ואנחנו מפסידים בגלל כך לא מעט כספים. אם יעכבו את ההקמה של החווה בעוד זמן נוסף, התוכנית גם עלולה לרדת מסדר היום. אין לי טענות לוועדת התכנון המחוזית כי בסופו של דבר מי שקובע הוא מנהל התכנון בירושלים. אבל כל העיכוב הזה בכך שלא מודיעים ששדה התעופה בעמק יזרעאל ירד מהפרק גורם נזק להרבה אנשים ולנו במיוחד".
מהוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון נמסר: "הוועדה החליטה לדחות את הדיון בתוכנית על מנת לאפשר ליזם לבצע התאמות ביחס לתוכנית לשדה תעופה משלים ברמת דוד (תמ"א 15 ד) המצויה בשלבי תכנון".
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק