הקורונה אמנם עדיין כאן, אם כי בהיקפים יותר קטנים, ולכן יש כבר מי שמסכמים את התקופה הקשה שעברה עלינו או מכנים אותה 'הגל הראשון'. חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הרווחה ותיק פניות הציבור בעיריית עפולה, איתי כהן, התפנה לעשות לנו סיכום תקופה מההיבט הרווחתי בעיר.
3 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
איתי כהן. "תקופה שליכדה"
(צילום: פרטי)
"זו היתה תקופה מאתגרת, אבל גם עשתה לנו טוב", סיפר כהן, "היא חיברה וליכדה אותנו גם כנבחרי ציבור וגם כתושבים, נוצרו פה ערבות הדדית וחוסן חברתי חסר תקדים והגשנו סיוע בהיקפים גדולים לאוכלוסיות המוחלשות ולקשישים. אני אומר בגאווה שיש מה ללמוד מאגף הרווחה ומעיריית עפולה בנושא משבר הקורונה; מי שרוצה עצות גם בממשלה איך מנהלים משברים בתוך עיר צריך לבוא לעפולה ולראות את הנתונים. בכל יום קמתי בגאווה לחלק מזון ולעשות את הרישומים. קמתי עם הדגל החברתי שעליו גם נבחרתי, אותו הבאנו הלכה למעשה לתושבים והראינו להם שאנחנו לצדם ולמענם 24 שעות".
איך היה שיתוף הפעולה בינך לראש העיר אבי אלקבץ במהלך התקופה הזו?
"אני קורא לו המנטור שלי. הרגישות שלו לנושא הזה והרגישות שלי בפן החברתי יצרו שילוב של כוח אדיר. הגענו למצב שנבחרי ציבור מערים אחרות באזור התקשרו להגיד לנו כל הכבוד ולשאול אותנו איך הצלחנו לנהל את המסע הזה ודאגנו לתת להם טיפים. ראש העיר התווה מדיניות מיוחדת בקורונה ודחף לעשות הכל כדי להגיע לכל משפחה וקשיש ולאתר אותם. הוא נתן הנחיה גם לעשות מבצעים של 'הקש בדלת', כדי לנסות להגיע גם לאלו שלא מוכרים לנו. התגייסות התושבים במהלך משבר הקורונה היתה מרשימה, אם זה סיוע בתרופות לקשישים ועוד".
3 צפייה בגלריה
ועדת הרווחה בעיריית עפולה
ועדת הרווחה בעיריית עפולה
כהן בישיבת ועדת הרווחה בעיריית עפולה
(צילום: פרטי)
מה מצב הרווחה בעפולה?
"הרווחה הראתה בתקופה הזו את הכוח והעוצמה שלה. במהלך כל השנים דאגו לומר מילים לא טובות על הרווחה, אבל כשאני נכנסתי לאגף הרווחה ונלחמתי לקחת את התיק הזה ראיתי יהלומים שעובדים ומנסים ללטש כל תושב שזקוק לסיוע. העיר כיום גדלה ומגיעים אליה תושבים חדשים שאמרו לי שמה שהביא אותם לעפולה הם השירותים שהם מקבלים פה שהם לא קיבלו בעיר אחרת".
3 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
איתי כהן. "בכל בוקר קמתי בגאווה"
(צילום: פרטי)
מה התוכניות לשיפור הרווחה בעתיד?
"כינסתי השבוע את ועדת הרווחה והסקנו מסקנות איך אנחנו משתפרים וממשיכים לאתר קשישים עריריים שצריכים את הסיוע שלנו. עכשיו אנחנו יודעים לתת להם את המענה ויש לנו את הכתובת שלהם. עד עכשיו היינו בתקופה של משבר פוליטי בממשלה ולא יכולנו לגייס הרבה תקציבים, עבדנו עם מה שיש וקיבלנו סיוע של סלי מזון ממשרד העבודה והרווחה, אבל זה עדיין לא כמו תקציבים שמגיעים בזמני שגרה. זה נכון לגבי כל האגפים בעירייה. מי שהרגיש את הקושי היו בעיקר הרשויות המקומיות".
פורסם לראשונה: 11:48, 01.06.20