בית שאן כבר אינה עיר אדומה מזה מספר ימים אולם במטה הקורונה העירוני המשותף לפיקוד העורף ועיריית בית שאן חוששים שהעיר תחזור להיות כזו.
2 צפייה בגלריה
בית שאן קורונה
בית שאן קורונה
מרכז העיר
(צילום: שרון צור)
הסיבה לטענת העירייה היא תושבים רבים, חולים מאומתים, אינם משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות ופיקוד העורף וצוות המתשאלים של החמ"ל העירוני וכתוצאה מכך מאות תושבים נמנעים מכניסה לבידוד ואף אינם מדווחים במאגרים של משרד הבריאות.
מהעירייה נמסר כי בבית שאן יש נכון להיום (שלישי) 116 חולים פעילים אך רק 274 תושבים שנמצאים בבידוד. מניסיון בחקירות אפידמיולוגיות, על כל חולה מאומת אמורים להיות בין 8-10 מגעים הדוקים שאמורים להיכנס לבידוד.
אם כך, בבית שאן אמורים להיות לפחות כ-1000 מבודדים ובפועל "חסרים" ברשימות המבודדים כ-800 תושבים. במשרד הבריאות מעריכים מתוך מחקרים שבוצעו כי 10% מתוך המבודדים חולים בפועל. המשמעות: עשרות מתושבי בית שאן הנם חולי קורונה מאומתים ללא ידיעתם וללא ידיעת הרשויות, חלקם אף מסתובבים ללא השגחה במרחב הציבורי ועשויים להדביק תושבים רבים.
"אנו נתקלים לצערנו באנשים שלא משתפים פעולה עם צוותי התשאול ומדובר בחוסר אחריות ממדרגה ראשונה ולא מוסרים פרטים על בני הבית ועל אנשים נוספים איתם באו במגע. אתם לא מגנים עליהם, אתם פוגעים בהם, בסביבה הקרובה שלהם ובכל תושבי העיר", אמרו במטה הקורונה העירוני.
בעירייה ציינו כי מלבד פעולות הסברה נוקטים במטה העירוני במספר צעדים לצמצום התופעה: במתחם הדרייב אין קורונה נבדקו 830 תושבים ללא הפנייה ו-25 חולים מאומתים אותרו, רובם לא היו בחובת בידוד קודם לכן.
2 צפייה בגלריה
הכניסה לבית שאן
הכניסה לבית שאן
הכניסה לבית שאן
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
בנוסף, גורם מורשה בעירייה מקבל ממאגר משרד הפנים את שמות בני המשפחה המתגוררים בבתים של החולים המאומתים. צוות מהחמ"ל העירוני יוצר עמם קשר, מנחה אותם לשמור על כללי הבידוד ומסביר להם על הסכנה באי השמירה על ההנחיות.
כמו כן במטה העירוני מבצעים מיפוי של מעגלי ההדבקה וקוראים לתושבים לשתף פעולה: "יש לנו דרכים להגיע למי שמפר את ההנחיות ולהפעיל אכיפה נוקשה אבל בסופו של דבר כל אחד מאיתנו צריך לנהוג באחריות אישית, באחריות ציבורית ובערבות הדדית. מי שחלה צריך לשמור על הקרובים אליו בריאים ומי שנחשף לחולה מאומת צריך להיכנס לבידוד גם ללא הנחיה בכתב ממשרד הבריאות. אם לא ננהג כך נחזור מהר מאד להיות עיר אדומה".
עוד עדכונים - חדשות מיינט העמק