אבדה גדולה לעיר עפולה ומשפחת אברהם. אב המשפחה, איתן אברהם ז"ל, נפטר ממחלת הסרטן והוא בן 60 שנה.
אברהם ז"ל הוא דמות מאוד מוכרת ואהובה בעיר ומזוהה בעיקר עם החנות אותה הקים לפני כ-25 שנה, 'בזאר לילך', הממוקמת בשדרת ארלוזורוב. "יש כאב מאוד גדול. אי אפשר להתכונן למוות. בטח לא של בנאדם כזה. אי אפשר. אבא היה חולה ולא ידענו מתי זה יבוא. זה לא תפס אותנו מוכנים. הוא עבר טיפולים והיה במצב טוב אבל פתאום חלה התדרדרות". סיפרה בכאב גדול הבת עדי אברהם.
1 צפייה בגלריה
איתן אברהם ז"ל
איתן אברהם ז"ל
איתן אברהם ז"ל
(צילום: פרטי)
הבת מספרת על אביה, אדם שרק רצה לעזור לכולם. "אבא היה בנאדם מיוחד שתורם לכולם וגם תרם הרבה בסתר. דברים שלא ידענו עליהם בכלל ורק היום סיפרו לנו", אמרה, "תמיד אהב לראות איך הצעירים מגיעים לחנות שלו ונותן לכלות שקשה להן נדוניה ומתנות באהבה ענקית ובלי כסף".
כאמור אברהם ז"ל היה מזוהה ומוכר בגלל החנות אותה הקים במו ידיו לפני 25 שנה. "זה היה המפעל חיים שלו". סיפרה עדי, "כל הזמן חשב איך לפתח אותה. זו היתה מעבר לחנות. היא שימשה ממש בית עבור אנשים. הלקוחות היו אוהבים להגיע לאוו דווקא בגלל המוצרים כמו השירות והיחס שהוא נתן לכולם. תמיד בא לקראתם ומי שקשה לו היה עושה לו הנחות ולא מתחשבן. לא פעם הייתי שואלת אותו איך תרוויח בצורה כזו? הוא היה עונה לי: 'לא חשוב העיקר שיעשה להם טוב'. זה היה אבא שלי".
הוא היה אבא מכיל, צוחק, זורם, חבר", ממשיכה בתו של אברהם ז,ל לספר, "בראש ובראשונה דואג. תמיד דאג להכין לנו ארוחות בוקר וערב. בשבתות היה מזמין את כולם, מכין סלטים בשישי בערב, סוחט לנו מיצים. ידע מה כל אחת מאיתנו אוהבת לאכול והיה מכין לנו עוד לפני שהיינו חוזרות הביתה. הוא היה איש של מעשים. גם כשהיה חולה וגם בימים שפחות היה לו תאבון תמיד דאג שיהיה אוכל בבית לכל אחת ממה שהיא אוהבת".
על המאכל האהוב עליהן שאביה היה מכין להן היא משתפת: "קבב. יש לו קבבים הכי טובים שיש. זה לא המתכון זה ידיי הזהב שלו".
תמשיכו את מפעל חייו בחנות?
"כרגע קשה לי לענות על זה. נעשה את מה שרצה".
גיסו של אברהם ז"ל, אבי אוחנה דיבר גם הוא על איש מיוחד במינו: "אי אפשר לתאר במילים איזה בן אדם היה איתן. הוא היה מתגייס תמיד לעזור לכל מי שהיה צריך עזרה. אם זה מהמשפחה או כל חתן וכלה שהיו צריכים עזרה. הוא היה איש חסד ועמוד התווך במשפחה. אדם משכמו ומעלה שבעשר אצבעות הקים את כל העסקים שלו. הוא לא קיבל ולא לקח מאף אחד. עבד קשה בשביל לפרנס את המשפחה והבנות שלו שכל כך אהב. זו אבדה קשה".
פורסם לראשונה: 13:52, 12.03.20