במיינט קריות דיווחו השבוע כי שמונה חודשי מאסר בפועל נגזרו על צעיר מקרית ים (24), שגנב אבוקדו, ביחד עם חבריו, ממטעים של קיבוץ בית העמק. על פי גזר הדין שניתן השבוע, הודה הצעיר כי בשנת 2015 היה שותף לכנופייה שגנבה אבוקדו מהמטעים של בית העמק, המשתרעים עד למושב נס עמים. מדובר בשישה מקרים של גניבה, במהלכם גנבו חברי הכנופיה 2.5 טונות אבוקדו ומכרו את התוצרת הגנובה ב-11,900 שקל. הם ניסו למכור את הסחורה הגנובה בחנויות לירקות בקריות, אך לא הצליחו, ולבסוף מכרו לחנויות ברחבי הגליל המערבי. עדיין לא נגזר עונשם של שאר חברי הכנופייה.
5 צפייה בגלריה
אבוקדו
אבוקדו
אבוקדו
(צילום אילוסטרציה: sutterstock)
מתקפת המדוזות בחופי ראשון לציון. קארין סאל בת השש מתקשה לעמוד וכמעט אינה יכולה ללכת, זאת לאחר "מפגש" עם מדוזה בחוף הים של ראשון לציון בשבת האחרונה. "היא רצה בצעקות והכוויות היו גדולות שנאלצו להזמין לה אמבולנס. כדאי שהציבור ידע שיש גם סכנות כאלו", סיפר אביה למיינט ראשון לציון. "היינו כל המשפחה בים, היא נכנסה לים, נשארה קרוב לחוף, ופתאום רצה החוצה בצעקות שכואב לה. אני ראיתי איך הרגליים שלה מתנפחות ומיד רצתי למרפאה שנמצאת בחוף, שם מרחו לה משחה, אבל הבינו שיש כאן משהו חריג וטענו שזו כוויה בדרגה 2. הזמינו לנו אמבולנס שלקח אותה לבית החולים אסף הרופא, שם מרחו לה משחה והביאו לה גם תרופה דרך הפה. עכשיו עכשיו היא כמעט לא יכולה ללכת ולא לעמוד" הוא אומר. אין חובב ים שלא נתקל במדוזה וחש את עוקצה, אך אביה של קארין מבקש להדגיש שאסור להקל ראש בכוויה שהיא עלולה לגרום. "לא ידעתי שזאת יכולה להיות השפעה של מדוזה", הוא אומר ומזהיר: "כדאי מאוד שהציבור שנכנס למים יזהר. אני הייתי עם תינוק ורגע לפני שנכנסו למים זה קרה. אני לא יודע מה היה קורה לתינוק אם המדוזה הייתה פוגשת בו, זה אפילו ברמה של סכנת חיים".
5 צפייה בגלריה
כוויות המדוזה
כוויות המדוזה
כוויות המדוזה
(צילום: באדיבות המשפחה)
על רקע שבוע הגאווה בירושלים מתרחש גל התנכלויות כלפי הקהילה הלהט"בית. תקרית אלימה נרשמה בשולי אירוע הגאווה שנערך בגן העצמאות בעיר. במיינט ירושלים מדווחים כי על פי עדת ראייה, אדם שצעד ברחוב יפו עם דגל גאווה הותקף על ידי מספר אלמונים המזוהים עם ארגון להבה.
5 צפייה בגלריה
אחד מפעילי להב״ה
אחד מפעילי להב״ה
אחד מפעילי להב״ה
(צילום: ארגון להבה)
בתוך כך, בארגון הקיצוני הוציאו הודעה לתקשורת בה נטען כי פעילי הארגון הם אלו שהותקפו על ידי פעילי להט״ב, לכאורה. נ׳, עדת ראייה לאירוע האלים ברחוב יפו, סיפרה ל-mynet: ״הלכנו ברחוב יפו והבחנו באדם צועד כשהיא אוחז דגל גאווה בידיו. לפתע מספר צעירים החלו להתגודד סביבו, הם ניסו לתקוף אותו״ משחזרת נ׳ והוסיפה: ״במהלך הניסיון לבלום את התקיפה האלימה אחד התוקפים נחבל בעצמו בפניו. במקום הייתה התקהלות גדולה וכוחות משטרה הגיעו למקום בתוך בשניות. פעיל הלהט״ב פעל מתוך הגנה עצמית״. יממה לאחר העצרת המרכזית, אלמונים הסירו דגל גאווה שנתלה בבית פרטי. במיינט ירושלים ציינו כי תושבת העיר ריקי יעקובוביץ' תלתה דגל גאווה ממרפסת ביתה ולמחרת הופתעה לגלות שהדגל נתלש ממקומו.
5 צפייה בגלריה
השלט שהוסר מביתה של ריקי יעקובוביץ'
השלט שהוסר מביתה של ריקי יעקובוביץ'
השלט שהוסר מביתה של ריקי יעקובוביץ'
(צילום: באדיבות ריקי )
מצד שני, במיינט פתח תקוה מספרים כי שלטים נתלו ברחבי פתח תקוה מטעם העירייה עם הכיתוב "כולנו שווים.ות!". בהמשך הקיץ אף צפויים להתקיים בעיר מספר אירועים למען קהילת הלהט"ב. בשונה משנה שעברה, אז קיימה עיריית פתח תקוה שבוע גאווה עם שלל אירועים כשהשיא היה עצרת בפארק יצחק אוחיון אליה הגיעו מאות אנשים, השנה לא ניתן היה לקיים עצרת גדולה. בעקבות תליית השלטים בצומת סירקין, בכפר גנים ובמקומות נוספים ברחבי העיר, פרסם דף הפייסבוק 'גאווה בפתח תקווה' פוסט בו הוא מודה לעירייה על המחווה. "ראינו את השלטים החדשים שהעירייה הציבה בכל הכניסות לעיר לכבוד חודש הגאווה והתרגשנו. כיף לעבור ברחוב או להיכנס לעיר ולראות פתאום שלט ברכה בצבעי הגאווה שמזכיר שכולנו שווים.ות. זה כל כך חשוב ומחמם את הלב לדעת שרואים.ות אותנו, גם אם ביומיום אנחנו לא הולכות.ים עם דגלים ושלטים. תודה לראש העיר, מר רמי גרינברג, ליועצת ראש העיר לשוויון מגדרי פיתוח וחדשנות, הגב' רחל אלון‏ ולכל מי שהשתתפו ביוזמה חשובה זו".
5 צפייה בגלריה
אחד השלטים שנתלו על ידי עיריית פתח תקוה
אחד השלטים שנתלו על ידי עיריית פתח תקוה
אחד השלטים שנתלו על ידי עיריית פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
שנת הלימודים הסתיימה השבוע, ללא מסיבות סיום, אך בבית הספר "הנשיא" בבת ים בראשות לבנה דבש, סירבו לעבור על האירוע בשתיקה, וערכו רונדו חגיגי לתלמידים. במיינט בת ים מספרים כי מנהלת בית הספר גייסה למשימה את מכוניתה האישית, גייסה את המחנכות למשימה, ויחד הן נסעו ברחובות שכונת רמת הנשיא עד שהגיעו לבתי התלמידים. בירכו אותם וחילקו ספרי תנ״ך, את החולצה ותמונות המחזור.