הדס דיקשטיין: בחזרה למשבצת

לשמחתנו רוב הטרנדים ממשיכים איתנו מהחורף הקודם, אבל יש גם חדשים. צבעי החום ישלטו חזק העונה - מגוני השוקולד ועד לחמרה.
5 צפייה בגלריה
הדס דיקשטיין
הדס דיקשטיין
הדס דיקשטיין
(צילום: יואב דודקביץ')
טרנד נוסף שאני אישית מחבבת הוא הווסטים שחוזרים וניתן לשלב איתם הכל - מחולצות גבריות מתחת או גולפים בשלל צבעים ועל זה 'לזרוק' איזה ז'קט מעל.
הווסטים מגיעים גם בווריאציה של חליפות שלושה חלקים, ולחלופין גם בגרסת הסריג שהוא אוברסייז או ממש הדוק. הווסטים הולכים להיות משמעותיים מאוד בלוק. טרנד נוסף שממשיך, אבל עובר התאמה, הוא המעילים הגדולים והארוכים - מקסי ואוברסייז אינדיד.
זה כולל מעילים גדולים ונפוחים, רחבים במיוחד ומחבקים, כמו 'דובון'. השנה יהיו גם הרבה משבצות - בכל הצבעים, הגדלים והמינים. כתפיים מודגשות ונפוחות זהו טרנד שהולך איתנו כבר כמה עונות וממשיך גם לחורף הזה בגרסת הסוודרים, מעילים, חולצות שריג ועוד. אז מי שחשבה לא לראות יותר את הבלונים או הכריות, זה עדיין כאן.
הטיפ הכי חזק לחורף הזה ובכלל הוא לא להעמיס בטרנדים. מספיק אחד או שניים בלוק הכולל, אחרת אנחנו ניראה כמו טעות אופנה ולא עם שיק וסטייל.
כדאי מאוד גם לקנות גולפים. בחורף אני זורקת גולף כמעט מתחת לכל דבר שאני לובשת וזה תמיד מוסיף עוד שכבה מעניינת לטוטאל־לוק.
הדס דיקשטיין היא סטייליסטית, יזמית ומפיקת אופנה, hadas.dikshtein.styling@
5 צפייה בגלריה
מור שרי
מור שרי
מור שרי
(צילום: יואב דודקביץ')

מור שרי: לחמם מלמטה

המעבר מקיץ לחורף מזמין הבנה מחודשת של הארון שלנו. אם בקיץ הובילו הסגנון והטעם האישי, בחורף משפיעה גם היכולת להתמודד עם מזג האוויר. כירושלמים, כולנו חווינו מתישהו רגע של הבנה מול הארון, שלא משנה באיזה אאוטפיט נבחר, נמצא את עצמנו יום שלם עם המעיל שאומנם מחמם אבל מסתיר.
החווייה הזו גורמת לכך ששיקול הפרקטיות גובר על שיקול הסטייל, וזה ניכר כשרואים את אנשי המרכז מעבירים חורפים שלמים בסריגים וז'קטים קלילים בזמן שאנחנו קופאים במעיל.
אז מאחר שלקפוא זו לא אופציה, אני פה כדי לומר שאפשר אחרת - במקום לחמם מעל, תחממו מתחת! מראה השכבות איתנו כבר תקופה, והמשמעות היא שניתן לדאוג לחום הגוף במגוון דרכים. בחרו בסריג צמוד כשכבה טרמית ומעליו גולף מדליק, שהוא גם מחמם וגם אחד הטרנדים החזקים לעונה. המשיכו עם פריט בעל מפתח שמאפשר לגולף להציץ ולתת קריצה ומשם תתפרעו.
ווסט, עליונית, כל פריט שינצח על הכל, ייתן צבע וישקף את הטעם שלכם. יש המון וריאציות מדליקות ללוק חורפי ושכבתי שמאפשרות לנו להשתמש במעיל באופן שלא יאפיל על הנראות הרצויה, ועכשיו מפסיקים לשלוף את אותם ג'ינס וסוודר פרקטיים ומשמישים את הארון באמצעות יצירת שכבות מתחת לפריטים המנצחים ולא מעליהם! רק נותר לגלות אם נכונה השמועה שאופנת החורף מנצחת.
מור שרי היא סטייליסטית ומפיקת אופנה, מנחת סדנאות העצמה לנערות ומתמחה באופנה מקיימת, morschary@
5 צפייה בגלריה
לורה פלדמן
לורה פלדמן
לורה פלדמן
(צילום: יואב דודקביץ')

לורה פלדמן: שכבות או לא להיות

אני אוהבת את הרגע הזה שבו מתחיל להיות קצת קריר וזה זמן מצוין להוציא מהארון קרדיגן או סווצ'ר מפנק. עונת המעבר קצרצרה וחשוב להיערך לכל תרחיש, ולשם כך נוצרה שיטת השכבות (שיטת הבצל).
נהוג לחשוב שלבוש שכבות הוא מגושם, מרחיב, מסורבל וחסר שיק, וזה ממש לא נכון. איך עושים את זה נכון? בימים שבהם יש שמש רצוי להצטייד בז'קט קל מבד/ ג'ינס/ קרדיגן דק ולהתחיל ללבוש מכנסיים ארוכים.
גם חולצת כפתורים יכולה לשמש כעליונית ואפשר לקשור אותה על המותניים או על הכתפיים. כשהחורף מגיע מתחילים עם השכבות: שכבה ראשונה - חולצת בסיס כמו טי־שירט או גופייה (רצוי שתהיה צמודה לגוף ומבד דק); שכבה שנייה - חולצה מכופתרת/ בד מבדים דקים; ולגבי השכבה השלישית, יש אופציות כמו סוודר סגור / סריג דק / ווסט / קרדיגן או בלייזר. לא חייבים כמובן ללבוש את כל השכבות הללו ואפשר לשלב ביניהן.
חשוב שהשכבות יתכתבו זו עם זו מבחינת הגזרות והצבעים. מומלץ לייצר שילוב הדפסים ולשלב טקסטורות. שכל השכבות ילוו את מתאר הגוף כך שניתן יהיה לזהות את הסילואטה הנשית. משחק האורכים בין השכבות הוא זה שיוצר לוק שיקי ומתוחכם.
התוספת שתופסת: זכרו להוסיף אקססוריז כמו צעיף, כובע, עגילים או שרשרת, שמשדרגים ונותנים חותמת אישית ללוק הכללי.
לורה פלדמן היא יועצת תדמית וסטייליסטית אישית laurafeldmanstyling@
5 צפייה בגלריה
דנה עמר-יהושע
דנה עמר-יהושע
דנה עמר-יהושע
(צילום: יואב דודקביץ')

דנה עמר יהושע: עור בעיניים

לקראת החורף צריך לעשות חלוקה לכמה נושאים, ביניהם טרנדים, צבעים גזרות ועוד. הצבעים הבולטים בעונת הסתיו חורף הם קרם וקאמל על כל גוניהם. מתווספים אליהם טקסטורות של צורות גיאומטריות, כמו למשל משובץ.
מבחינת הבגד עצמו, זו תקופת העור - חליפות מבד סרוג/צמר, שכמיות גדולות, מעילי טראנץ׳, ברמודות בשילוב מגפיים עם סולייה גסה, גזרות אובר סייז בז'קטים וחולצות גבריות, חולצות עם שרוולים סופר נפוחים, מכנסיים עם חיתוכים.
בגזרת הג'ינסים, שתמיד רלוונטיים, השנה נראה אותם יותר אבל בגזרות אחרות. פחות סקיני ויותר גזרה ישרה, בויפרנד ופדלפון. עוד טרנד שעושה קאמבק הוא חגורות למותן או תיק פאוץ' עם חגורה.
מבחינתי האישית, חורף זה מראה שכבות והאפשרויות לקלף שכבה כשחם במשרד ואז להוסיף כשקריר עושות שמח. מובן שקיים גם האפקט של להדגיש ולטשטש - מה ששכבות עושות, בעזרת אורכים שונים, שיוצרים סילואט מושלם לגוף.
יש גם את הלוק המעניין שניתן לגוון בכל פעם עם אותו בסיס - מכנס וטי נייטרליים, בתוספת טופים שונים, יבטיחו צבעוניות ומראה מעניין באפרוריות החורפית וגם עוד לוקים חדשים.
דנה עמר יהושע היא סטייליסטית ומטפלת לדימוי עצמי. המכירה היא אחת על אחת ובתיאום מראש, dana_amar_styling@
5 צפייה בגלריה
מיטל רון
מיטל רון
מיטל רון
(צילום: יואב דודקביץ')

מיטל רון: סיפורי בדים

כמו בכל חורף, יש מוטיבים חוזרים של בדי קטיפה, פרווה, צמר, קורדרוי ו'דמוי עור'. הבדים האלה ילוו אותנו גם בחורף הקרוב, אבל בעיצוב חדשני. נפגוש פרוות כבשה (סינתטית) לא רק במעילים אלא גם בנעליים, תיקים וכובעי דלי. המוטיב הוויקטוריאני מאוד נוכח העונה, משרוולים וצווארונים פומפוזיים ועד ז'קטים צרים וצמודים לגוף.
הצבעים שיבלטו החורף הם כמובן הצבעים הטבעיים שמלווים אותנו כבר מהעונה הקודמת: חמרה, קאמל, קפה, ניוד (צבע גוף), ויצטרפו אליהם הוורוד והסגול שנכחו השנה, רק בעידון ובהתאמה לסתיו והחורף.
בכל הקשור לטרנדים, אז החליפות עוד כאן - האמת היא שאני באופן אישי מאוד אוהבת את זה, כי אלה פריטים שיכולים להיות מותאמים לכל נערה או אשה. מחצית מהקולקציה שלי בבוטיק היא חליפות בכל הסגנונות - צמוד, רחב, קמור יותר וארוך יותר. המשחק הוא בבדים של החליפות, הצבעים וכמובן הסטייל. עם החליפה נוצר מצב שבו את לבושה מושלם בלי מאמץ רב. לכל חליפה או בגד חורפי נותר רק להתאים אקססוריז נכונים.
מיטל רון היא הבעלים של בוטיק 'שמלה לי', רחוב הלל 11, ירושלים, און ליין, www.simlali.co.il