אין חו"ל, אין תיאטרון ואין קולנוע. אז מה נשאר? בעיקר הבית.
כדי שהשהייה ארוכת השעות בו תשרה רוגע ונעימות, יש כמה דברים שאפשר וכדאי לעשות.
5 צפייה בגלריה
גוונים בהירים ותחושת מרחב
גוונים בהירים ותחושת מרחב
גוונים בהירים ותחושת מרחב
(צילום: באדיבות טובול קרמיקה)
זה בית, לא מוזיאון
בלגן הקורונה הוא די והותר, אתם ממש לא צריכים גם בלגן בסלון, לכן מומלץ לחשוב על פתרונות אחסון חכמים. "כשיש סדר במרחב הביתי, גם הנפש רגועה", אומרת רונית גור, הבעלים של חברת דוקטור סדר.
"בלגן פיזי עלול לעשות בלגן בנפש. לשמור על בית מסודר זו משימה מאתגרת תמיד, ובימי קורונה על אחת כמה וכמה. כולנו שוהים בבית הרבה יותר מהרגיל, יחד עם הילדים שבחופשה, לכן הצורך לשמור על בית נעים ומזמין חשוב עוד יותר.
5 צפייה בגלריה
סדר בבית, סדר בנפש. לכל חפץ יש מקום
סדר בבית, סדר בנפש. לכל חפץ יש מקום
סדר בבית, סדר בנפש. לכל חפץ יש מקום
(צילום: רונית גור)
"בית הוא מקום שחיים בו ולא מוזיאון. משחק מפוזר על השטיח או ערמת כביסה נקיה בגיגית שמחכה לקיפול בסלון זה לא בלגן. זה חיים. מה בכל זאת? ננסה לאמן את עצמנו להחזיר דברים למקום. כשלכל חפץ יש מיקום מוגדר, זה קל להבנה ולביצוע. וזו בעצם התורה כולה. אל תסדרו, פשוט תחזירו למקום. גם ילד בן שנתיים יידע למצוא מכונית, בובה או נעליים שנמצאים תמיד באותה מגירה או על אותו מדף.
ההימצאות עכשיו בבית היא הזדמנות מצוינת להחליט יחד איפה כל דבר נמצא. החולצות למדף, הגרביים למגירה, וכשיש כתובת ברורה, נחסכים החיפוש והעצבים".
הצבעים, העציצים, הווילונות
"חשוב לבחור בצבעים בהירים, שמייצרים תחושת מרחב", אומרת עינת סטולוב, אדריכלית חברת טובול קרמיקה. "צבעים כהים מייצרים הגדרה סגורה של חללים. הירוק בטבע מייצר שלווה, לכן כדאי לבחור בגוון ירוק מעושן בהיר, ולא לצבוע את הקיר בירוק ליים או בגוון יער טרופי. תוספת של עציצים תעזור להכניס גווני ירוק לחלל ולהעצים את תחושת השקט.
כדאי להמעיט בכמות ובעומס הטקסטורות והדוגמאות שבוחרים לחיפויי הקיר ולריהוט. טקסטורות רבות ועמוסות מייצרות רעש בעיניים וגורמות למבט שלנו כל הזמן "לעבוד". זה לא אומר שצריך לתכנן בית מינימליסטי עם קירות חלקים ובהירים. אפשר להוסיף קישוטי חלל כמו שטיח קש חמים או טיח פנים על הקיר שנותן טקסטורה עדינה ומחוספסת.
5 צפייה בגלריה
תוסיפו עציצים
תוסיפו עציצים
צבעים בהירים מייצרים תחושת מרחב והירוק מעצים את תחושת השקט
(צילום: באדיבות טובול קרמיקה)
המשדרג הבטוח: טקסטיל. מראה הווילון המתנופף ברוח לתוך החדר תמיד יזכיר רגע קסום בבקתה על החוף בתאילנד. גם שטיחים, כיסויי מיטה, שמיכות טלוויזיה וכריות הם אלמנטים שעוזרים למנוע הד בחלל ותורמים לתחושות הרכות והשקט שאנחנו כל כך זקוקים להן עכשיו.
ויהי אור
"המתכון לתאורה נכונה הוא שילוב של תאורת אווירה ותאורה פונקציונלית", אומר עמית ישראל, מעצב פנים ומוצר בעלי Studio Amit Israel Design. "למטבח מומלץ לבחור בתאורה פונקציונלית צמודת תקרה יחד עם גופי תאורה דקורטיביים תלויים מעל האי או פינת האוכל, שמוסיפים אווירה.
בסלון מומלץ לשלב בין גופי תקרה, קיר ורצפה. שימוש בסוגים שונים של גופי תאורה שעומדים במקום הנכון מעניק לחדר עומק, אופי ובעיקר אווירה של שקט גלוי.
אם ניתן להכניס לבית אור טבעי, אל תוותרו עליו. ככל שהחדר מואר יותר, כך הוא נראה רחב יותר. שימוש באור טבעי מכניס תחושה של רעננות ואנרגיה חדשה, לכן אל תמהרו לאטום אותם בווילונות דומיננטיים. עדיף לעשות שימוש בווילונות קלילים שלא יחסמו את קרני השמש".
5 צפייה בגלריה
תאורה יוצרת אווירה
תאורה יוצרת אווירה
תאורה יוצרת אווירה ומעניקה לחדר עומק, אופי ושקט
(עיצוב: עמית ישראל. צילום: ניר עצמון)
פינה משלכם
"לעיתים, כל מה שאנחנו באמת זקוקים לו הוא פינה אישית משלנו, שבה נוכל להירגע לבד ובנינוחות", אומר ישראל. "חפשו פינה בבית שהיא ללא שימוש, או כזו שלא נוטים לשבת בה לעיתים קרובות. כל מה שעליכם לעשות הוא למלא אותה בחפצים ובאביזרי נוי שקרובים לליבכם. כשתשבו בה תהיו מוקפים בשקט ובשלווה.
פינה נוספת כדאי לייחד למפגש עם משפחה, חברים ואורחים, ובה תוכלו ליהנות משיחה משותפת. צריכות להיות בה ספות נוחות, שולחן בינוני שניתן להניח עליו כיבוד ושתייה וסביבה מקושטת ומעוצבת. כל השאר – תלוי בכם".
5 צפייה בגלריה
מצעי כותנה, סיבים טבעיים ושתי שידות שיוצרות איזון
מצעי כותנה, סיבים טבעיים ושתי שידות שיוצרות איזון
מצעי כותנה, סיבים טבעיים ושתי שידות שיוצרות איזון
(צילום: ניר עצמון)
לישון עם פאנג שוואי
תורת הפאנג שוואי אמורה לארגן את חדר השינה כך שישרה אווירת סדר ורוגע, המובילים לשינה איכותית. מומלץ להימנע בחדר השינה מאחסון של ציוד מתחת למיטה, כדי שהאנרגיה תזרום בחופשיות מסביבנו במהלך השינה, וגם חשוב לפנות חפצים מיותרים כדי להימנע מחסימה אנרגטית.
כדי להרגיש הכי נוח, מומחי פולירון ממליצים לבחור במיטה זוגית בעלת ראש מיטה שנשען על הקיר, שישמש כגב המעניק תמיכה ותחושת ביטחון. את המיטה כדאי למקם בזווית שממנה אפשר לראות את דלת החדר ולארגן לו כניסה מזמינה וחופשיה מחסימות.
משני צידי המיטה – שתי שידות היוצרות איזון בין כיווני החדר. מצעים – עדיפות למצעי כותנה, לסיבים טבעיים ולגוונים בהירים ללא הדפסים. והכי חשוב: הרחיקו מחדר השינה כל מכשיר אלקטרוני כמו טלוויזיה, מחשב או נייד. הם משפיעים על האנרגיה בחדר ומשבשים את השינה הטובה.
אם החלטתם לתלות תמונה מעל ראש המיטה, מומלץ שלא תהיה גדולה או כבדה מאוד, כדי לא ליצור תחושת לחץ על הראש.