הם עובדים יחד בהרמוניה ודואגים שכל המטופלים שמגיעים לבדיקות במכון לרפואה גרעינית בבית החולים המשפחה הקדושה בנצרת יחושו בנוח, וייהנו משירות ברמה הגבוהה ביותר. קיבלנו הצצה בלעדית לעבודת הצוות של המכון ושמענו ממקור ראשון על אחת העבודות המאתגרות, אך גם המספקות בעולם הרפואה.
מנכ"ל בית החולים רו"ח בשארה שוקייר מספר כי "חשיבות בית החולים המשפחה הקדושה היא לא רק ברמה של העיר נצרת אלא לכל צפון הארץ עם אוכלוסייה המונה כמעט 500,000 נפשות הנאבקות כמו במלחמה על מקומם בתור לבדיקות ובמיוחד לבדיקות PET-CT. כל ישראלי שחלה בסרטן מכיר את המאבק, ואני לא מרשה שהדבר יקרה במשמרת שלי, לכן אני מבטיח לכולם שבית החולים המשפחה הקדושה ימשיך להוביל בבניה וציוד לצד מתן מענה מטובי המומחים הבכירים בתחום".
3 צפייה בגלריה
רוח בשארה שוקייר מנכל בית החולים
רוח בשארה שוקייר מנכל בית החולים
רוח בשארה שוקייר מנכל בית החולים
(צילום: דוברות בי"ח)
ד"ר יוסף רון, מנהל המכון, מספר שהושקעה מחשבה רבה על שיפור חווית המטופל תוך הקפדה על הציוד והמכשור המתקדמים ביותר. "המכון מצויד במכשור, בציוד ובמצלמה מהמתקדמים בעולם, והקפדנו אפילו על הפרטים שעשויים להיתפס כשוליים כדוגמת ספות המתנה, עמדות צפייה אישית ותקרת שמיים", מספר ד"ר רון ומוסיף כי המכון בנצרת ממשיך להתפתח ולהצטייד בטכנולוגיות חדישות ומתקדמות. "בימים הקרובים אנו צפויים להצטייד במצלמת SPECT-CT מתקדמת שבאמצעותה נוכל לבצע את כל סוגי המיפויים ולהרחיב משמעותית את זמינות השירותים לתושבי הצפון".
3 צפייה בגלריה
ד"ר יוסף רון
ד"ר יוסף רון
ד"ר יוסף רון
(צילום: דוברות בי"ח)
יום עבודה רגיל במכון מבוסס על עבודת צוות שכוללת בין השאר מזכירות רפואיות, צוות רפואי, סיעודי וטכני, פיזיקאי וכוח עזר. ד"ר מתן דור, פיזיקאי גרעיני רפואי במכון, מספר שתפקידו של הפיזיקאי הגרעיני הוא מהחשובים בתחום הגרעיני בכלל ובבדיקות במכון בפרט, "הפיזיקאי הגרעיני דואג לכלל המערכות בהן נעשה שימוש יום יומי לצורך מדידה ותיאום הקרינה המוזרקת לגוף בזמן הטיפול".
"לכל אחת ואחד תפקיד מפתח חיוני, החל משימת לב מיוחדת לפרטים הקליניים המיוחדים של מבקרינו, וכלה בהקפדה יתרה על ניקיון וסטריליות החיוניים לשמירה על בריאותם של מדוכאי חיסון המבקרים במכוננו לצורך בדיקות מגוונות", מספר שרבל טוקאן, הטכנאי הראשי וממונה בטיחות הקרינה במכון לרפואה גרעינית בבית החולים המשפחה הקדושה.
"יש לנו צוות מקצועי רחב ומגוון, שמאפשר לנו לספק לכל מטופל ומטופלת מענה אישי בהתאם", אומר טוקאן ומספר שהכימיה בין העובדים השונים במכון היא זו שתורמת להצלחתו ולשביעות רצון המבקרים בו. "אנחנו לא עובדים רק בשביל שכר, אנחנו קודם כל כאן עבור אנשים והדבר מודגש בדברים הקטנים כמו הגדולים, בתקשורת ביננו לבין המטופלים, בתשומת לב וכמובן בתפירה מדויקת של בדיקה לכל מטופל ומטופלת". טוקאן אומר שמעבר לעובדה שמדובר במכון מקצועי עם אנשי צוות מיומנים במיוחד, היום הוא גם נגיש עבור תושבי הצפון שעד עתה סבלו ממחסור בזמינות בדיקות.
3 צפייה בגלריה
בית חולים משפחה קדושה נצרת
בית חולים משפחה קדושה נצרת
בית חולים משפחה קדושה נצרת
(צילום: דוברות בי"ח)
סוהא עיאש, עובדת המשק וכוח העזר של המכון, האחראית על סטריליות המכון, מספרת: "כמקום שמגיעים אליו המון מטופלים מדוכאי מערכת חיסונית, מאוד חשוב לשמור על רמת היגיינה גבוהה כדי להבטיח סביבה נקייה וסדר במכון שמשרה אווירה של בית ורוגע".

עובדים עם הראש וגם עם הלב

מרגע שהנבדקים נכנסים למכון לרפואה גרעינית ועד שהם יוצאים מהמקום חולפות כשעתיים. הפנים הראשונות שהם יפגשו יהיו עוד לפני הזימון לבדיקה, שכן מנהלת המשרד של המכון, נסרין אבו חנא, דואגת להם עוד טרם הגעתם.
"כשאנחנו מקבלות הפניה אנחנו מעבירות אותה לרופא ואז מבצעות זימון לתור, על פי הדחיפות אנחנו נסייע לנבדקים לקבל את התור כמה שיותר מהר ובשיתוף פעולה עם כל הצוות", אומרת אבו חנא ומדגישה שנבדקים שמגיעים למקום מרגישים את המקצועיות מחד אך מאידך לא מקבלים תחושה של בית חולים. "וזה מה שאני אוהבת במכון, כולם מקבלים יחס אישי, הדברים מתנהלים באופן רגוע ואנחנו עושים את כל המאמצים שאנשים יהיו מרוצים".
מי שעובדת בצמוד אליה היא המזכירה הרפואית יסמין בולוס, שבעבר עבדה במעבדה אך עשתה את המעבר למזכירות כדי להיות במגע יום יומי עם אנשים הזקוקים למקצועיות לצד רגישות רבה. "לי חשוב שמטופלים יקבלו את התור שלהם במהרה, בזמן שנוח להם ומתאים להם. יש לנו המון חולים אונקולוגיים ואנחנו צריכים לתת להם מענה ועידוד, אני מרגישה שכשאני עובדת הלב שלי עובד יחד עם הראש".
בשלב הבא, כאשר אנשים מגיעים לבדיקה עצמה, הם פוגשים באחיות ובאחים שעובדים בצוותים מתחלפים. כל האחים והאחיות של המכון מגיעים מהמיון של בית החולים ולהם ניסיון רב בהנחת מחט לגישה ורידית. לינה חנא, אחות מוסמכת, מספרת שעבורה נוחות המטופלים שמגיעים לבדיקה וההתייחסות לזמן שלהם הם החשובים ביותר. "אני אוהבת לעזור לאנשים, העבודה שלנו היא גם להרגיע את המטופלים", היא מספרת ומציינת שממוצע קבלת אחות במכון הוא 10 דקות בלבד הכולל הנחת מחט, הכנה, הדרכה והסברים.
בשלב האחרון המטופלים מגיעים לטכנאים, שם יחכו להם אנשי הצוות המנוסים ובהם הרנטגנאית וטכנאית האולטרסאונד רינא שוקחה שעובדת במקביל גם ביחידת האולטרסאונד שד של בית החולים, כשהיא מלווה מטופלות רבות שמגיעות לאחר מכן גם לבדיקת ה-PET-CT ושמחות לפגוש פנים מוכרות.
"התעניינתי בתחום הרפואה הגרעינית מזמן אבל לא הייתה לי ההזדמנות לעסוק בו כי כמעט ולא היו בצפון מכונים שמבצעים בדיקות כאלו, אני חושבת שהיותי אישה מעניקה תמיכה לנשים שמגיעות לבדיקה. בנוסף, אנחנו משתדלים לתת למטופלים אונקולוגיים שמגיעים אלינו חוויה נעימה ככל הניתן, אנחנו יודעים שהם במהלך התמודדות מאתגרת, ואנו משתדלים להיות נקודת אור בחווייתם הקשה", היא מספרת ומסכמת שעבודת הצוות ביחידה ייחודית, "אנחנו חברים טובים וזה מה שעושה את ההבדל".
איימן בסל, טכנאי שעובד במכון, מוסיף על דבריה של רינא: "כטכנאי שעבד במרכז הארץ ב-PET-CT במשך יותר מ-12 שנים, אני יכול להעיד שהצוות במכוננו מגובש עם כימיה מצוינת בעבודה היום יומית, מה שמשרה אווירה שמחה, רגועה ומקצועית, בין אם כלפי המטופל ובין אם כלפי החברים לעבודה".
המכון לרפואה גרעינית בי"ח המשפחה הקדושה, נצרת דוא"ל: petct.zimun@hfhosp.org טלפון: 074-7231746 פקס: 074-7231748