בזכות היערכות מיוחדת ב'כללית', מטופלים בני הגיל השלישי הנמצאים בסיכון להידרדרות, מטופלים מבוגרים המתגוררים בגפם ומטופלים שאינם יכולים לצאת מביתם מסיבות רפואיות יוכלו לקבל את התרופות הקבועות לביתם, באמצעות מתנדבים.
בהיערכות מיוחדת בכללית איתרו מאות מתנדבים, בהם גם עובדי כללית, אשר יספקו תרופות לבתי מטופלים אלה שאין באפשרותם להגיע לבית המרקחת.
לדברי מנכ"ל כללית, פרופ אהוד דודסון "בימים אלה, בהם כולנו מתבקשים לשמור ולהגן על האוכלוסייה המבוגרת, אני נרגש לנוכח רוח ההתנדבות והנתינה של הצוותים בכללית ושל ארגוני ההתנדבות השונים שחברו אלינו ונרתמו למיזם כדי לסייע לאוכלוסייה זו. לצד הטיפול בחולי הקורונה אנו לא שוכחים שאנו מחויבים להמשיך ולטפל גם במחלות של ימות השגרה, שאין להזניח את הטיפול הרפואי הקבוע ואנו דואגים למענה למטופלים שלנו גם בתחום אספקת התרופות".
צוותי הכללית מאתרים מטופלים הזקוקים לאספקת התרופות הקבועות על ידי הצוותים במרפאות ובהם גם מערך השירות הסוציאלי. האיתור מתמקד בקשישים המתגוררים לבד, כאלה הנמצאים בבידוד וכאלה שאינם יכולים לצאת מביתם מסיבה רפואית. הצוותים יוצרים קשר עם המטופלים הרלוונטיים ולאחר שהרופא יפיק מרשם עדכני הפניה תועבר לטיפול המתנדבים.
בנוסף, מטופלים יוכלו לפנות גם עצמאית ולבקש סיוע במוקד שירות הלקוחות של כללית מחוז צפון בטלפון 04-6141856 בימים א'- ה' בשעות 9:00-14:00, או, ב - 2700* שלוחה 4, בימים א'-ה' בין השעות 07:00-20:00.
שרות נוסף שהושק לאחרונה, מאפשר הזמנת תרופות אונליין דרך אתר הכללית, ואיסוף ההזמנה המוכנה מבית המרקחת, על ידי המזמין או גורם מטעמו. האיסוף מתבצע בתור מיוחד, תוך המתנה מינימלית בבית המרקחת. השרות מופעל בבתי מרקחת נבחרים ברחבי הארץ.