תינוק בן 10 חודשים הובהל בשעות הערב המאוחרות בשבת, למרפאת כללית עצמאית ואדי חמאם כשהוא סובל מסימני אלרגיה חמורים לחלב. ד"ר סמיר חדראוי מנהל מרפאת כללית בטבריה ובעל מרפאה עצמאית המתגורר בכפר, נקרא בדחיפות למרפאה וטיפל בתינוק ע"י מתן אדרנלין וסטרואידים ובכך הציל את חייו. "אם ד"ר סמיר לא היה מגיע בדחיפות למרפאה היינו מאבדים את הילד שלנו" סיפרה האם.
הוסיף האב, מוסא: "ביום שבת בערב נתנו לרסמי בן ה-10 חודשים לטעום לראשונה בחייו גבינה, לאחר זמן קצר ראינו כי סביב עינו הופיע כתם אדום והוא מתחיל להראות סימני אי נוחות. מיד חשדנו שמדובר ברגישות מכיוון שהסימנים הופיעו זמן קצר לאחר האוכל. רצנו מיד למרפאה הקרובה לביתנו, מרפאתו של ד"ר סמיר חדראוי ודפקנו חזק על הדלת בתקווה שהוא נמצא, בעוד שפניו של הילד התנפחו והתמלאו בצקות. בנו של הרופא רץ אלינו, פתח את הדלת של המרפאה ומיד הזעיק את אביו".
1 צפייה בגלריה
ד"ר סמיר חדראוי
ד"ר סמיר חדראוי
ד"ר סמיר חדראוי
(צילום: דוברות כללית)
"כאשר הגעתי ראיתי את ההורים מבוהלים ותינוק עם קשיי נשימה. מיד לקחתי את התינוק ולאחר שהאזנתי לריאותיו אבחנתי כי מדובר בתגובת רגישות-יתר (אניפלקסיס) בשל חשיפה לחלב וטיפלתי בו ע"י מתן אדרנלין. אנחנו נתקלים לא מעט במקרים כאלו ומהירות התגובה של ההורים והצוות הרפואי היא מאוד משמעותית", מספר ד"ר חדראוי.
גם לאחר שהטיפול הרפואי בתינוק הסתיים, ד"ר חדראוי החזיק אותו והשגיח עליו עוד שעה ארוכה כדי לוודא שהוא מרגיש טוב ויכול לחזור לביתו. ההורים צוידו במזרק אדרנלין וקיבלו הדרכה כיצד לפעול במקרים דומים והנחיות לבדיקות והמשך טיפול ברסמי.
ד"ר חדראוי מנהל מרפאה ורופא ותיק בטבריה, עבד במספר מרפאות בטבריה והאזור וכעת מנהל מרפאת שיכון ד'. "לאורך שנות עבודתו, ד"ר סמיר מוערך מקצועית ואישית ע"י המטופלים והצוותים שעובדים איתו, זכינו בשרותי בריאות כללית ברופא ואדם יקר", מספרת ד"ר אריאלה עופרן, מנהלת שרותי בריאות כללית במנהלת הגליל.