ניידת הממוגרפיה שיזמה ורכשה האגודה למלחמה בסרטן נועדה לצמצם פערים בהיענות לבדיקת הממוגרפיה, החשובה לגילוי מוקדם של סרטן. בקרוב תגיע הניידת למגדל העמק, נצרת עילית, בית שאן וטבעון ותאפשר לנשים לבצע בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן השד.
הניידת מופעלת על ידי צוות מקצועי של רשת בתי החולים אסותא, המורכב מנשים בלבד, אשר אחראי לביצוע בדיקות האבחון והפענוח. בניידת יש חדר בדיקה המצויד במכשיר ממוגרפיה מתקדם. ביצועיה נמצאים תחת תוכנית בקרת איכות של משרד הבריאות, הפועלת במימון האגודה למלחמה בסרטן.
3 צפייה בגלריה
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
בדיקה ללא תשלום
הבדיקה שבכוחה להציל חיים מתבצעת ללא תשלום כחלק מסל הבריאות, לנשים בגיל המתאים כחלק מהתכנית לגילוי מוקדם של סרטן השד שהוקמה ביוזמת האגודה למלחמה לסרטן ומופעלת בשיתוף משרד הבריאות וכל קופות החולים, כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. הבדיקה נערכת לנשים מגיל 50 ומעלה, פעם בשנתיים ולנשים באוכלוסיית סיכון, נשאיות גנטיות ונשים להן אם או אחות שחלו בסרטן השד, מגיל 40 ומעלה, פעם בשנה. לנשים להן נמצאה מוטציה גנטית, ניתנת הבדיקה מגיל מוקדם יותר, על פי המלצת הרופא, כאמור ללא תשלום כחלק מסל הבריאות. הבדיקה מתבצעת על ידי יצירת קשר של צוות המרפאה של קופת החולים, אליה אמורה להגיע הניידת, כך שנשים בגיל המתאים, תקבלנה הזמנה הכוללת כבר תאריך ושעת בדיקה, זאת בהתאם למועד בו תפעל הניידת ביישובן.
3 צפייה בגלריה
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
ניידת הממוגרפיה. צילום: האגודה למלחמה בסרטן
גנטיקה של סרטן השד
לאור ההתפתחות המשמעותית בפרויקט הגנום האנושי, ידועים גורמים גנטיים המעלים באופן משמעותי את הסיכון לחלות. מקרים תורשתיים, למרות היותם מיעוט, מסייעים בהבנת תהליכי היווצרות סרטן שד ובאיתור נשים המצויות בסיכון גבוה. הודות לקונסורציום הישראלי לסרטן שד ושחלה תורשתי, הפועל בחסות האגודה למלחמה בסרטן, יותר חולות יכולות להפחית את הסיכון שלהן לחלות, ולזכות במעקב מתאים במימון ציבורי.
טיפול ושיקום
הודות לשיפור דרכי הטיפול בסרטן השד, במרבית המקרים המחלה ניתנת לריפוי. בזכות הקמת מרכזי שד כוללניים, ניתן היום טיפול של צוות רב תחומי תחת קורת גג אחת, כשהמטופלת במרכז.לצד הנשים שחלו עומדת רשת אחיות ועובדות סוציאליות המתאמות את הטיפול. זהו שירות שהוקם ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ומופעל בתמיכתה במרבית בתי החולים, במסגרתו הן מלוות את האישה מרגע האבחון, ומעניקות ייעוץ והכוונה בתהליך הטיפול והשיקום.
הרצאות ללא תשלום
בנוסף לתכנית לגילוי מוקדם של סרטן השד, עורכת האגודה למלחמה בסרטן הרצאות ללא תשלום בנושא סרטן השד, האבחון המוקדם והפחתת הסיכון לחלות בכל רחבי הארץ לרבות באזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. ההרצאות מבוססות על הקווים המנחים ששמירה על אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית, משקל תקין, תזונה בריאה, הגבלת שתיית אלכוהול והימנעות מעישון והשמנה יכולים להפחית את הסיכון לחלות בסרטן שד ובסוגי סרטן נוספים. ההרצאות נערכות בחברות, ארגונים ומוסדות ומוגשות על ידי אחות מתאמת שד מטעם האגודה למלחמה בסרטן וכן כוללות סיפור אישי של מתנדבת בפרויקט יד להחלמה של האגודה למלחמה בסרטן אשר התמודדה עם סרטן השד ותומכת בנשים חדשות שזה עתה חלו. להזמנת הרצאה ללא תשלום בנושא, יש לפנות לאתר האגודה למלחמה בסרטן.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
מחקר סרטן השד
למחלות הסרטן אין גבולות טריטוריאליים, כך שכל הישג במחקר בישראל, הוא הישג של העולם כולו. ואכן, שיטות חדשות שפותחו מתוך המחקרים מיושמות בארץ ובעולם. האגודה למלחמה בסרטן מהווה גורם מרכזי בתמיכה במחקר ובמטרה לקדם אותו היא מעניקה לחוקרים מבתי החולים והמוסדות האקדמיים הציבוריים, מענקי מחקר בתחום סרטן השד וסוגים נוספים. המענקים מסייעים בקידום הישגים ברמה הלאומית והבינלאומית ונבחרים על ידי ועדת המחקר הבלתי תלויה בה יושבים מיטב החוקרים. במקביל יכולות נשים המתמודדות עם סרטן השד וחולים בסוגי סרטן נוספים להיעזר ללא תשלום במאגר המחקרים הקליניים הפועל באתר האגודה ומציג מחקרים הפתוחים להצטרפות.
שלום פרץ, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן במגדל העמק מסר כי: "הפעילות החיונית של האגודה למלחמה בסרטן מובילה להפחתת התמותה כתוצאה מסרטן השד בישראל. הנגישות הנוחה לניידת הממוגרפיה, לצד פעילויות ההסברה שלנו, תוך שימת דגש על כל המגזרים באוכלוסייה מגבירה משמעותית, את ההיענות של הנשים לבדיקה, וגורמת להן לקחת אחריות על הבריאות שלהן. בהזדמנות זו אני קורא לתושבי מגדל העמק שרוצים להתנדב למען האגודה למלחמה בסרטן לפנות אלי לטלפון שמספרו 054-7911281 ונשמח לאפשר להם להתנדב מתי שנוח להם וקרוב לבית כחלק מהקהילה המקומית של המתנדבים הפרוסים בסניפים של האגודה ברחבי הארץ, השותפים לקידום המאבק בסרטן באזור מגוריהם".
האגודה למלחמה בסרטן, הינה ארגון ללא כוונות רווח הפועל בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו. הפרויקטים בהם משקיעה האגודה למלחמה בסרטן, נקבעים על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ והם נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני ברמה הלאומית. לקריאת מידע מעודכן על מניעה ואבחון מוקדם של סרטן העור היכנסו לאתר בכתובת הבאה: www.cancer.org.il. לתרומות התקשרו 1800-35-46-46 או לחצו כאן לתרומה מאובטחת.
ניידת הממוגרפיה תגיע למגדל העמק נצרת עילית, בית שאן וטבעון במהלך חודש יולי 2019, בכל מקום תשהה הניידת מספר ימים. יתכנו שינויים קלים. לקביעת תור ולקבלת פרטים נוספים על ניידת הממוגרפיה של האגודה למלחמה בסרטן, המופעלת על אסותא, על כל אישה לפנות לסניף קופת החולים שלה.