מטופלים רבים מגיעים לבית המרקחת עם רשימה ארוכה של תרופות, ואינם יודעים כי שילוב ואי נטילת התרופות עלול גם לעורר בעיות רפואיות חדשות.
"תפקיד הרוקח הוא לוודא שהתרופות תואמות להנחיות שהרופא המטפל רשם בתיק הרפואי של המטופל ושהשילובים ביניהם לא יוצר התנגשויות ותופעות לוואי. המטרה שלנו היא העלאת המודעות והפיכת המטופל לשותף בטיפול התרופתי שלו", מסבירה מנהלת הרוקחות של כללית מחוז צפון, רודיקה בר.
במהלך הייעוץ האישי, הרוקח בוחן את חיוניות התרופות ומסביר למטופל על התרופות ותוספי המזון שהוא נוטל, כגון: לאיזה טיפול התרופה נועדה, מתי הזמן הנכון ליטול אותה מבחינת זמני ארוחות וסוגי מזון, היכן צריך לאחסן אותה, מתן הסבר על תופעות הלוואי אפשריים, הסבר לגבי חשיבות ההתמדה בטיפול תרופתי, הדרכה לאורח חיים בריא, פעילות גופנית, דיאטה ועוד.
פעמים רבות רוקחים גילו כי מטופלים שילבו על דעת עצמם צמחי מרפא או תוספי תזונה בנוסף לטיפול התרופתי הקבוע והיו לכך השלכות על הטיפול הרפואי. כל מידע שניתן במהלך הייעוץ מועבר לרופא המטפל, ובמידה ויש צורך בשינוי במתן התרופות, השינוי הוא מיידי. "ניתן להפחית במידה ניכרת את כמות התרופות, למען בריאותו של המטופל" מסבירה רודיקה.
2 צפייה בגלריה
צילום: קופ"ח כללית
צילום: קופ"ח כללית
צילום: קופ"ח כללית
לאחרונה נפתח בית המרקחת בגן נר ויש בו 2 עמדות, כולל עמדה מונגשת לנכים ורחבת המתנה מרווחת ונוחה.
בית המרקחת החדש בהנהלת הרוקח עאמר שחאדה, משתרע על פני כ - 100 מ"ר ומאפשר הקפדה על פרטיות המטופל. בבית המרקחת ינפקו תרופות מרשם, ויטמינים, תוספי מזון ותרופות ואביזרי מכשור רפואי לטובת המטופלים.
2 צפייה בגלריה
צילום: קופ"ח כללית
צילום: קופ"ח כללית
צילום: קופ"ח כללית
לדברי מירב גוט, מנהלת כללית מחוז צפון "בית המרקחת נבנה למען נוחותם ורווחתם של תושבי האזור. אנחנו פועלים כל העת להרחיב את השירותים הרפואיים ולשיפור זמינות עבור ציבור לקוחותינו תוך שאיפה למצוינות ואיכות רפואית".
"אנחנו שמחים על פתיחתו של בית המרקחת בגן נר והפעלתו מדי יום, כולל יום שישי. פתיחת בית המרקחת ייתן מענה לביקוש הרב לשירות באזור. סמיכותו של בית המרקחת למרפאה, מעניקה למטופלים חברי כללית נוחות מקסימאלית בקניית תרופות ואביזרים רפואיים" סיכמה מנהלת הרוקחות של מחוז צפון, רודיקה בר.