ד"ר אדהם יחיא מהכפר אכסאל חלם מגיל צעיר להיות רופא. הסיוע לאמו חולת הסוכרת והליווי לבתי החולים, דרבן אותו ללמוד רפואה והוא הגשים את חלומו באיטליה. כיום, הוא משמש כמנהל המרפאה המקצועית של כללית במגדל העמק ומהווה דוגמא ומודל לחיקוי לבני הכפר. "פעם היום בודדים, היום כמעט אין בית שאין בו רופא בכפר", אומר ד"ר אדהם.
הוא בן 40, נשוי למורה לאנגלית ולהם ארבעה ילדים. ד"ר אדהם הוא מומחה לרפואת משפחה ובוגר בית הספר לרפואה באיטליה. את התמחותו בישראל קיים במחלקה לרפואת המשפחה במרכז רפואי העמק ובכללית מחוז צפון. בנוסף השתלם בקורס לרפואת מוסקולוסקלטאלית - דיקור יבש ובסוכרת, והוא גם רופא מייעץ בתחום הסוכרת.

1 צפייה בגלריה
ד"ר אדהם יחיא
ד"ר אדהם יחיא
ד"ר אדהם יחיא
(צילום: דוברות כללית)

"הרצון שלי ללמוד רפואה הוא בבסיסו מתוך הנכונות לסייע ולעזור לאנשים", הוא אומר. "נחשפתי לתחום מילדות, ויחד עם החוויה האישית החלטתי להיות רופא. בחרתי ברפואת משפחה כי זו יחידה שאתה מטפל בכל התחומים הקשורים לאדם, מגיל אפס ועד 100. אתה מטפל לא רק בבעיות הרפואיות של המטופל אלא בכל החיים שלו, בכל המשברים שלו בתוך המשפחה בכל שלבי החיים. זו רפואה המשלבת אנושיות ומשפחתיות".
בזמנו החופשי אוהב ד"ר אדהם לבלות עם משפחות וילדיו, לעשות ספורט ולטייל בכל העולם. הוא מספר כי הוא גדל במשפחה של מורים, ולאחר שהפך לרופא חלה תפנית משפחתית מפתיעה. "היום לא תמצא באכסאל בית שאין בו רופא. יש לי ארבע אחיינים שסיימו רפואה, חלקם בישראל וחלקם במערב אירופה, ויש לנו עוד רופאים בדרך", אומר ד"ר אדהם בחיוך.
המרפאה המקצועית של כללית שבראשה עומד ד"ר אדהם מציעה מגוון שירותים ובהם רפואת נשים, אף אוזן גרון, כירורגיה, קרדיולוגיה, אורולוגיה, סוכרת, המטולוגיה, עור, עבודה סוציאלית, מכון פיזיותרפיה ובית מרקחת. תמצאו בה רפואת משפחה ורפואה מייעצת, ובאחרונה גם הוכנסה רפואה משלימה.
ד"ר אדהם מעיד כי הקורונה האיצה את השימושים באון ליין."כללית מובילה בחדשנות ולטובת המטופלים שלנו התחלנו לערוך ייעוץ וירטואלי עם שיחות טלפון או שיחות וידאו מצולמות. בעקבות הטיפולים הוירטואליים המטופלים חוסכים זמן", הוא מסביר. "זה נתן לאנשים אופציה מאוד טובה לדבר עם רופא ולקבל מאיתנו ייעוץ. אנחנו ממשיכים לטפל בבעיות כרוניות של מטופלים גם מרחוק. היה לנו מטופל שסבל מכאבים בחזה וחשש להגיע למרפאה, ודרך הווידאו זיהינו שהוא עובר אירוע לבבי ומיד פינו אותו לבית חולים".
מצליחים להפיג חששות למטופלים?
"יש ל הם אופציה לתקשר מיידית עם הרופא בטלפון או בווידאו, לצד זה אנחנו מסבירים למטופלים מתי יש להגיע פיזית למרפאה. טיפול רפואי לא מזניחים בשום תקופה, גם לא בקורונה.
היית רוצה להעביר מסר למי שקורא את הכתבה?
"תשמרו על עצמכם ועל היקרים שלכם, זה הכי חשוב לנו, המשיכו לשמור על ריחוק חברתי, הגיינה ומסיה. בכל בעיה רפואית, אנחנו כאן בשבילכם".